Mercedes-Benz se připravuje na zvýšení výroby plně elektrických vozidel investicí miliardy dolarů do devíti továren na sedmi místech v Evropě, jednom v Asii a jednom v Severní Americe, a to převážně prostřednictvím dceřiné společnosti Accumotive. Do konce roku bude mít Mercedes-Benz pět plně elektrických modelů a dalších 20 plug-in hybridů, takže navýšení výrobních kapacit bude určitě na místě.
Cleantechnica.com se zaměřila především na závod v německém Kamenzu s přibližně 1 300 zaměstnanci, kde byla vyráběna baterie pro Mercedes EQC, a píše: „Výroba této vysoce komplexní lithium-iontové baterie vyžaduje několik výrobních linek, které jsou dlouhé přibližně 170 metrů, každá s více než 30 výrobními stanicemi a velkým počtem výrobních kroků. Bateriové systémy se skládají z 384 článků a mnoha dalších součástí. Bateriové články jsou svařovány laserem s tolerancí 2 µm pomocí moderní automatizační technologie. Závod Kamenz má dvě továrny na baterie a celkovou výrobní a logistickou plochu 80 000 metrů čtverečních. Druhá továrna na baterie, která byla otevřena v roce 2018, provozuje nejmodernější zařízení a používá širokou škálu technologií Industry 4.0“
Hned od začátku byl závod v Kamenzu navržen jako CO2-neutrální – kombinuje tepelnou elektrárnu a fotovoltaický systém se 2 megawatty kombinovaný s geotermální energií. Speciální ergonomické montážní vybavení pomáhá a usnadňuje zaměstnancům manipulaci s těžkými díly. Moderní technologie též zaručují kompletní monitorizaci všech součástí a výrobních údajů každé vyrobené baterie.
Daimler neuvádí výrobní kapacitu závodu Kamenz v MWh nebo GWh, pouze naznačuje, že „roční objem výroby brzy překročí půl milionu bateriových systémů pro hybridní, plug-in hybridní a čistě elektrická vozidla.“