Nejstarší automobilka světa už se v elektromobilitě nějakou dobu angažuje a jako ostatní loví přednostně v lukrativních tržních segmentech. O to víc překvapuje, že si divize AMG v Affalterbachu dala s oficiální deklarací, která patří do obchodní strategie, tak načas. Nyní jsou ovšem karty na stole. Podle topspeed.com je v nich však překvapivě málo trumfů.
Automobilka se pochlubila, že v nejbližší době představí hned dva elektrické modely řady Mercedes-AMG EQ, z toho jeden ještě letos. A rovnou naznačila jejich základní výkony. A tady je kámen úrazu, čísla totiž zůstala za očekáváním a především za celou řadou konkurentů včetně těch mnohem méně ambiciózních. A to nevypadá jako dobrý vstup do bojů na elektrické frontě. Konkrétně se automobilka pochlubila tím, že první AMG EQ nabídnou výkony na úrovni spalovacích šestiválců AMG 43 a 53. Konkrétně zrychlení 0 až 96 km/h „pod čtyři sekundy“ a nejvyšší rychlost 249 km/h. Zatím ještě nevíme, o kolik to pod ony čtyři sekundy bude a je možné, že je to celé jen taktické mlžení. Nelze se však zbavit pochybností, že výrazně lepšími hodnotami by se automobilka chlubila jinak a nevyvolávala podezření, že prestižnímu a zřejmě i pořádně drahému prvnímu elektrickému AMG ujede řada mnohem levnějších elektromobilů. Když pomineme Teslu Model S, která i v lidovějších specifikacích, než je vrcholný Plaid, nabízí zrychlení na stovku kolem tří sekund, nelze nepřipomenout nedávno představenou Kiu EV6, pokořující stejnou metu za 3,5 s.
Podobu prvního AMG EQ zatím neznáme, leccos by ale mohla naznačovat noticka, že vývoj elektrických AMG bude provázaný s již představenými plug-in hybridy. A takový prototyp AMG Project One vypadá po čertech dobře. Nahlédli jsme však i částečně pod sukně typu EQ a zahlédli tam překvapivě konvenční techniku. Konkrétně li-ion akumulátory zatím neznámé kapacity, avšak se 400V architekturou (jako u budoucího Mercedesu EQS) a nabíjecí rychlostí omezenou na 200 kW (na AC však dosáhne příjemných 22 kW). Lépe na tom bude podvozek s elektromotorem u každé nápravy a řízením všech kol. Chybět nebude adaptivní vzduchový podvozek AMG Ride Control+ a samozřejmě ani generátor sportovního zvuku. Jako obvykle u AMG však nechybí technologická třešnička. V tomto případě jde o zařízení s mnohoslibným názvem AMG i-booster, kombinující zatím neupřesněným způsobem klasickou rekuperaci s hydraulickým brzděním.