Mercedes-AMG se vrhá na elektromobilitu. Nezačal však nejlépe

Mercedes-AMG se vrhá na elektromobilitu. Nezačal však nejlépe
Fotografie: Mercedes-AMG
  • Divize Mercedes-AMG oficiálně oznámila přechod k elektromobilitě
  • Elektrický pohon má postupně nahradit spalovací motory
  • Výkony nových elektromobilů by se měly podobat spalovacím typům

Nejstarší automobilka světa už se v elektromobilitě nějakou dobu angažuje a jako ostatní loví přednostně v lukrativních tržních segmentech. O to víc překvapuje, že si divize AMG v Affalterbachu dala s oficiální deklarací, která patří do obchodní strategie, tak načas. Nyní jsou ovšem karty na stole. Podle topspeed.com je v nich však překvapivě málo trumfů.

Automobilka se pochlubila, že v nejbližší době představí hned dva elektrické modely řady Mercedes-AMG EQ, z toho jeden ještě letos. A rovnou naznačila jejich základní výkony. A tady je kámen úrazu, čísla totiž zůstala za očekáváním a především za celou řadou konkurentů včetně těch mnohem méně ambiciózních. A to nevypadá jako dobrý vstup do bojů na elektrické frontě. Konkrétně se automobilka pochlubila tím, že první AMG EQ nabídnou výkony na úrovni spalovacích šestiválců AMG 43 a 53. Konkrétně zrychlení 0 až 96 km/h „pod čtyři sekundy“ a nejvyšší rychlost 249 km/h. Zatím ještě nevíme, o kolik to pod ony čtyři sekundy bude a je možné, že je to celé jen taktické mlžení. Nelze se však zbavit pochybností, že výrazně lepšími hodnotami by se automobilka chlubila jinak a nevyvolávala podezření, že prestižnímu a zřejmě i pořádně drahému prvnímu elektrickému AMG ujede řada mnohem levnějších elektromobilů. Když pomineme Teslu Model S, která i v lidovějších specifikacích, než je vrcholný Plaid, nabízí zrychlení na stovku kolem tří sekund, nelze nepřipomenout nedávno představenou Kiu EV6, pokořující stejnou metu za 3,5 s.

Mercedes-AMG Project One

Podobu prvního AMG EQ zatím neznáme, leccos by ale mohla naznačovat noticka, že vývoj elektrických AMG bude provázaný s již představenými plug-in hybridy. A takový prototyp AMG Project One vypadá po čertech dobře. Nahlédli jsme však i částečně pod sukně typu EQ a zahlédli tam překvapivě konvenční techniku. Konkrétně li-ion akumulátory zatím neznámé kapacity, avšak se 400V architekturou (jako u budoucího Mercedesu EQS) a nabíjecí rychlostí omezenou na 200 kW (na AC však dosáhne příjemných 22 kW). Lépe na tom bude podvozek s elektromotorem u každé nápravy a řízením všech kol. Chybět nebude adaptivní vzduchový podvozek AMG Ride Control+ a samozřejmě ani generátor sportovního zvuku. Jako obvykle u AMG však nechybí technologická třešnička. V tomto případě jde o zařízení s mnohoslibným názvem AMG i-booster, kombinující zatím neupřesněným způsobem klasickou rekuperaci s hydraulickým brzděním.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze