Máte hybridní auto? Možná si brzy v Praze už tak výhodně nezaparkujete

Máte hybridní auto? Možná si brzy v Praze už tak výhodně nezaparkujete
  • Výhoda se vztahuje pouze na ta hybridní auta, která mají emise CO2 nižší než 50 g/km
  • Tato auta mohou získat speciální SPZky začínající na písmena EL
  • Za určitých okolností půjde zdejší parkování za stokorunu ročně prodloužit o několik let

Tak tohle se opravdu nepovedlo. Určitě jste zachytili informaci o výhodě v podobě parkování hybridů v zónách v centru Prahy za pouhou stokorunu ročně. Na tom do jisté míry postavily i svůj marketing automobilky, které hybridní modely nabízejí, třeba jako Toyota. Ostatně jde o značnou finanční úsporu a příjemný benefit. Jenže nyní je vše zcela jinak.

Mercedes-Benz S 500 Plug-in Hybrid (2014)

Prvního dubna, tedy v den, kdy je potřeba některé zprávy brát s rezervou, se radní rozhodli, že zruší výhodné parkování pro hybridní modely. Elektromobily tuto výhodu stále budou mít. Jenže nabízí se otázka, co nastane teď. Podle našich zdrojů nemalý počet lidí dalo i z tohoto důvodu přednost právě hybridnímu modelu, do kterého kolikrát museli investovat značně větší finanční prostředky než do čistě spalovacího auta. A výhoda, se kterou počítali, je nyní pryč.

Majitelé hybridních modelů, které mají všechny povinnosti kolem parkování vyřešeny, tak tento benefit mohou využívat ještě tři roky, ale ani to asi není dostatečná náplast za velkou investici, kterou museli podstoupit. Abyste navíc další tři roky mohli výhodně parkovat, tak musíte mít trvalé bydliště v Praze. Pokud ho nemáte, tak si parkování budete moci prodloužit pouze o jeden rok, a to se nebavíme o firemních flotilách, kam firmy mohly nakoupit i několik hybridních modelů naráz.

Připomeňme že výhodné parkovaní pro hybridy bylo schváleno minulý rok v dubnu, tedy pouhý rok předtím, než se pravidla přepisují. Konkrétně se situace změní pro všechny majitele elektromobilů, kteří nemají nárok na novou speciální SPZku začínající písmeny EL. Nárok na ni mají auta s hodnotou CO2 v kombinovaném provozu nižší než 50 g/km.

Původně stačilo, aby výkon spalovacího motoru nepřekročil 135 kW a auto zvládlo urazit alespoň kousek čistě na elektřinu. Zda šlo o dva kilometry nebo kilometrů čtyřicet nehrálo žádnou roli. S příchodem nové SPZky jsou pravidla jiná. Je otázka, jak se celá situace bude dále vyvíjet. Co však můžeme s jistotou říci je to, že spousta novopečených majitelů hybridů nebude nadšená.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze