Ve videorecenzi na populárním kanálu Meet Kevin se stejnojmenný youtuber pouští do hodnocení svého nového Lucidu Air. Líbí se mu design, interiér, výbava a celkový dojem hodnotí tak, že Lucid vypadá jako hodnotnější auto než Tesla. Každý se prý ohlíží a není divu, v kulisách skutečného města to elegantnímu sedanu velice sluší. A to si myslí i Kevin. Ostatně jeho výřečnou a příjemnou angličtinou namluvenou recenzi si můžete také pustit.
Jenže tu máme dětské nemoci. Lucidům zatím nefungují jízdní a bezpečnostní asistenty ADAS, což má vyřešit dálková aktualizace softwaru. Ok, to není nic dramatického ani neobvyklého. Dále tu máme svolávací akci na 203 Lucidů kvůli nesprávně namontovaným tlumičovým vzpěrám. I to se při náběhu výroby stává, navíc nešlo o žádnou nebezpečnou závadu. Jenže Kevinovi se přímo během recenze stala další věc, která vypadá jako závažnější problém. Bez jakéhokoliv varování se vozu náhle vypnul posilovač řízení a rozsvítila se myriáda různých varování. A už to tak zůstalo, až si pro vůz musel přijet firemní odtah. Naštěstí to bylo při vyjíždění z garáže a nedošlo k nehodě. Lucid navíc Kevinovi potvrdil, že problém nesouvisí se stávající svolávací akcí.
Zdá se tedy, že i tak ambicióznímu projektu můžou kvůli snaze o co nejrychlejší uvedení na trh při konstrukci uniknout podstatnější závady; tato by snadno mohla skončit nehodou. Velmi pravděpodobně šlo o softwarovou záležitost, ale ukázala nám několik zajímavých věcí. Zaprvé, jak moc dnešní konstruktéři spoléhají na software a nechají v případě problémů řízení ztuhnout až téměř k nepoužitelnosti. Zadruhé, jak snadno se nadšenci do elektromobilů vyrovnávají s poměrně závažnými problémy. Jistě si pamatujeme výkřiky v diskuzích, když se něco nepovede nějakému masovému výrobci spalovacích aut.
Lucid Air Dream Edition Performance
Rozměry | 4 975 × 1 936 × 1 410 mm, ? kg |
---|---|
Výkon | 828 kW |
Baterie | 118 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | ? km |