Logistický startup DoDo pokračuje ve strmém růstu. Za rok 2020 utržil půl miliardy

Logistický startup DoDo pokračuje ve strmém růstu. Za rok 2020 utržil půl miliardy
Fotografie: DoDo
  • Startup DoDo v loňském roce doručil přes 2,6 milionu objednávek – o téměř 120 % více než v předchozím roce – a dosáhl půlmiliardového obratu
  • DoDo nadále rozšiřuje i svoji flotilu, v současnosti operuje s více než 1 200 kurýry a 600 auty ve čtyřech zemích – kromě Česka také na Slovensku, v Polsku a nově i v Maďarsku
  • V roce 2021 chystá DoDo vstup do Německa a Bulharska

Technologický startup DoDo, spadající do portfolia investiční skupiny V-Sharp Michala Menšíka, má za sebou další mimořádně úspěšný rok. Společnost rozvezla více než 2,6 milionu objednávek a navýšila své tržby na 500 milionů korun. V letošním roce chce DoDo na svůj 100% růst navázat a poprvé cílí na miliardový obrat. Kromě dalšího rozšiřování služeb v České republice, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku k tomu má dopomoci i chystaná expanze na německý trh a do Bulharska.

DoDo - infografika

Významný nárůst obratu i objemu přepravených zásilek doprovázelo i nabírání nových kurýrů, kterých DoDo zaměstnává již přes 1 200. Rozrostla se také flotila rozvozových vozů s ekologickým pohonem na CNG – meziročně z 350 na 600. Díky významnému nárůstu poptávky po logistických službách i úspěšné expanzi firma za uplynulý rok odbavila na 2,6 milionu objednávek, což je o 1,4 milionu zásilek více než v předchozím roce.

DoDo chce rychlé tempo růstu i expanze udržet také v roce 2021, pro který si startup jako hlavní ambici stanovil překonat tržbami hranici jedné miliardy korun. K naplnění ambiciózního cíle má výrazně pomoci expanze do Bulharska a Německa. „V Bulharsku a Německu vnímáme velmi vysokou poptávku po službách kvalitní, rychlé a přesné logistiky, a navíc již finalizujeme první obchodní dohody s významnými hráči z retailu i e-commerce, kteří na těchto trzích působí a logistiku chtějí řešit s námi,“ komentuje Michal Menšík, CEO DoDo.

K naplnění ambiciózního cíle má výrazně pomoci expanze do Bulharska a Německa.

Úspěch DoDo a jeho rapidní růst rozhodně není jen výkyvem způsobeným koronavirovou krizí a s ní spojenými změnami v zákaznickém chování. Dokazuje to i fakt, že se technologický startup na podzim minulého roku umístil na 2. místě v žebříčku Deloitte Technology Fast 50, který oceňuje nejrychleji rostoucí firmy ve střední Evropě. DoDo se tak stalo vůbec nejrychleji rostoucí firmou v Česku, přičemž mezi lety 2016 a 2019 firma zaznamenalo růst ve výši takřka 8,5 tisíce procent.

Kontinuální růst DoDo lze připsat jak otevírání nových logistických divizí a zakázek, tak i posilování obchodních vztahů s klíčovými partnery, a to zejména v segmentu rozvozu potravin. Právě rozvoz potravin, pro který startup založil specializovanou divizi DoDo Fresh, byl loni pro DoDo vůbec nejsilnější oblastí. Divize Fresh již při vypuknutí první epidemiologické vlny v březnu 2020 zaznamenala zhruba 50% nárůst objednávek z partnerských online supermarketů Košík či Tesco a nadále svoji pozici v rámci celého startupu posilovala.

Vedle potravin se nám velmi dařilo také v rozvozu zásilek e-shopů. Koronavirová krize významně urychlila digitalizaci, jíž se mnozí obchodníci dosud vyhýbali, protože ji nepovažovali za nutnou. Už na jaře si ale ověřili, že být online je pro další fungování v byznysu naprosto nezbytné. Jsem rád, že se nám daří služby upravovat na míru potřebám každého konkrétního klienta a oslovovat tak jak velké retailové hráče, tak i malé obchodníky s velmi specifickými požadavky na logistiku. Víme, že právě naší flexibility si naši zákazníci velmi cení,“ komentuje Michal Menšík.

Michal Menšík z DoDo

Od roku 2017, kdy firmu převzal Michal Menšík, klade DoDo velký důraz na svůj technologický rozvoj, a to především v oblasti vlastní IT logistické platformy. Díky ní může DoDo maximalizovat efektivitu plánování tras i směn a v reálném čase vyhodnocovat logistický provoz. Také v minulém roce se logistická platforma dočkala významných inovací, přičemž vyvinut byl například automatizovaný robo-dispečer, který zajišťuje koordinaci rozvozů hotového jídla z restaurací KFC, a za pozornost stojí také novinka v podobě sledování polohy kurýra v reálném čase, aby měl zákazník dokonalý přehled o tom, kdy přesně mu zásilka dorazí.

V rámci dalšího rozšiřování svých logistických služeb plánuje DoDo svou logistickou platformu prostřednictvím modelu „software as a service“ nabízet i externím partnerům a chce se soustředit také na rozvoj programu pro franšízové partnery. Díky zapojení externích partnerů bude služba moci rychleji růst a dříve se dostat třeba i do vzdálenějších českých regionů.

Rok 2020 byl rokem, kdy bylo potřeba adekvátně reagovat na příchod pandemie a s ní spojené změny zákaznických potřeb. Hned během prvního týdne po zavedení první celostátní karantény startup DoDo rozběhl rozvoz Hotovek od online supermarketu Košík.cz. Za schopnost rozvážet tisíce jídel týdně a okamžité vytvoření nových pracovních příležitostí si vysloužil umístění v první desítce v kategorii E-commerce inspirace v anketě Křišťálová lupa. Startup během koronakrize pomáhal také prostřednictvím svého projektu DoDobrovolník, v rámci nějž mimo jiné rozvážel ochranné pomůcky i jídlo do nemocnic a potřebným. Před Vánoci pak DoDo s online květinářstvím Florino spustily projekt, díky němuž si lidé mohli objednat individuálně nafocené a natočené vánoční stromky z pohodlí a bezpečí domova.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze