Poté, co Uber nedávno zavedl fixní ceny za vámi objednanou jízdu, přichází s další novinkou. Tentokrát budete moci dát řidiči spropitné. Uber chce své služby zlepšovat a řidiče tímto motivovat, aby se chovali lépe a lépe. Zda příjemné služby zákazník ocení je pak pouze na něm.
Po ukončení jízdy může kterýkoliv uživatel jako prémii jednoduše zvolit jednu z doporučených částek, případně jako extra poděkování zadat vlastní sumu spropitného. Navíc, případné „dýško“ může poslat řidiči také dodatečně, a to až 30 dnů po uskutečnění jízdy ze svého zákaznického účtu. Protože Uber v Praze umožňuje od září 2016 i platby v hotovosti, stejný princip bude teď možný i v případě spropitného.
„Uživatelé aplikace nás dlouho o zavedení možnosti spropitného pro kvalitní řidiče žádali,“ vysvětluje Tomáš Peťovský, generální ředitel Uberu pro Česko a Slovensko. „Lidé tak mohou poděkovat za perfektní služby, spolehlivou a bezpečnou jízdu, zábavnou konverzaci nebo i za projevenou ochotu. Věříme, že tato novinka ještě zlepší zkušenost uživatelů se službou a bude přínosem především pro tisíce řidičů v České republice, kteří aplikaci využívají.“
Spropitné, jako výraz poděkování, je mimochodem běžnou součástí poskytování služeb smluvní osobní přepravy. Podle některých odhadů představují ve vyspělých zemích takzvaná „dýška“ až třetinu skutečného příjmu řidičů přepravních služeb a taxi. Podle reprezentativního průzkumu společnosti IPSOS dávají v hlavním městě spropitné za poskytnuté služby pravidelně více něž 2/3 Pražanů. Koneckonců spropitné je součástí tzv. etikety, kdy se v určitých zemích se spropitným automaticky počítá.
Zdroj: tisková zpráva