Leasingové firmy podpoří elektromobily. Arval jich chce do 5 let půl milionu

Leasingové firmy podpoří elektromobily. Arval jich chce do 5 let půl milionu
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Přední poskytovatel operativního leasingu Arval plánuje do roku 2025 provozovat celosvětově půl milionu elektroaut
  • Česká pobočka chce každoročně počet elektromobilů zdvojnásobit
  • Spolu s elektromobily by měly leasingové společnosti dodávat také infrastrukturu, například wallboxy pro nabíjení doma či v práci a také jednotné čipy pro dobíjení z veřejných dobíjecích stanic
  • Kromě těchto služeb chystá Arval v nejbližší době také zavedení aplikace pro carsharing a pronájem elektrokol

Počet prodaných elektromobilů se meziročně zdvojnásobil. Přesto v září činily jejich prodeje jen procento z nových registrací, jak uvádí Svaz dovozců automobilů. Zájem o elektromobily ovlivňuje vysoká pořizovací cena, například Škoda Enyaq stojí v základu více než milion korun. Zájem o hybridy a elektromobily je pro automobilky zásadní kvůli limitům emisí, pomoci s prodejem mohou i leasingové společnosti. Přední poskytovatel operativního leasingu Arval plánuje v Česku každoročně zdvojnásobit počet smluv na tyto vozy a globálně plánuje do roku 2025 provozovat půl milionu elektrifikovaných automobilů. Chce tak snížit o třetinu emise CO2 ve své flotile.

Prodeje elektromobilů podpoří leasingové společnosti

Zájem o elektromobily a plug-in hybridní vozidla by mohli zvýšit poskytovatelé operativního leasingu. Přední poskytovatel této služby Arval chce do roku 2025 navýšit počet těchto vozů ve své flotile na půl milionu. S navýšením aut na elektřinu počítá i česká pobočka. „V současnosti provozujeme 15 elektromobilů a vyšší desítky plug-in hybridů. Rozšiřující se počet modelů a zvolna stoupající popularita těchto vozů nám do budoucna umožní každoročně jejich počet zdvojnásobit. Celkově plánujeme každoroční růst našeho fleetu o 9 %,“ upřesňuje konzultant Arvalu, Tomáš Kadeřábek

Rozvoj elektromobility závisí na infrastruktuře

Vedle vysoké pořizovací ceny brání podle odborníků rozvoji elektromobility v Česku také nedostatečná síť veřejných dobíjecích stanic. K dobíjení jsou také potřeba karty nebo čipy, které mají různé poskytovatele, nemusí tak být vzájemně kompatibilní. „Rozvoji elektromobility by v tuzemsku pomohla další zvýhodnění, například nižší, případně po vzoru jiných zemí, nulové zdanění užívání služebního elektromobilu pro soukromé účely. Spolu s vozem by pak leasingové společnosti měly dodávat i wallboxy pro dobíjení doma či v práci a v budoucnu i jednotný čip pro dobíjení na veřejných dobíjecích stanicích,“ říká Tomáš Kadeřábek z Arvalu.

Leasingové společnosti chtějí snížit emise pronájmem elektrokol nebo carsharingem

Kromě podpory prodejů elektromobilů plánují leasingové společnosti také další řešení, která povedou ke snížení uhlíkové stopy a větší ekologii v dopravě. „V České republice chystáme v nejbližším období zavedení sdíleného provozu firemních vozů, včetně mobilní aplikace pro odemykání a startování těchto aut a také operativní leasing elektrokol, kterými budou moci firmy vhodně doplnit své flotily vozů,“ přibližuje nové služby pro zákazníky konzultant Arvalu, Tomáš Kadeřábek.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze