Terénní ikona z Velké Británie konečně dostala první plug-in hybridní verzi, která se má stát plnohodnotným ekvivalentem k benzínovému třílitrovému šestiválci. Informuje o tom autozurnal.com. Novinka ponese označení P400e a kombinuje benzínový dvoulitr s výkonem 224 kW (305 k) a dále elektromotor s 105 kW (143 k). Celkový výkon tak činí 301 kW (409 k) a točivý moment 650 Nm. Navzdory velkým rozměrům auta jako takového bude hybridní Defender schopen zrychlit z 0 na 100 km/h během 5,6 sekund. Vhod přijde také možnost tažení brzděného přívěsu do hmotnosti 3 tun.
V útrobách vozu se skrývá 19,2kWh baterie, přičemž při plném nabití má vůz ujet až 43 kilometrů čistě na elektřinu. Nová verze Defenderu podporuje také 50kW rychlonabíjení DC proudem a z 0 na 80 % se díky tomu nabije za 30 minut. Drobnou nevýhodou může být fakt, že nová pohonná jednotka bude k dispozici výhradně v delší karosářské verzi 110. Zájemci o „poloelektrické“ kratší provedení s označením 90 tak mají smůlu. Drobnou kompenzací je však základní výbava, která obsahuje 20" litá kola, navigaci nebo vzduchové pérování.
Další novinkou v nabídce je naftový třílitrový šestiválec, jemuž bude pomáhat 48V síť. K dispozici budou dvě varianty s odlišným výkonem, přičemž novinka dostala označení D300. Z nabídky naopak mizí dvoulitrový čtyřválec, který nebyl kvůli absenci mild-hybridní techniky tak úsporný. Co se týče zmíněného šestiválce, má být k dostání pro obě karosářské varianty a objednat ho půjde ještě letos. Zatím však nevíme přesné ceny, na ty si musíme ještě pár týdnů počkat.
Technické parametry Land Rover Defender P400e
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 018 × 2 105 × 1 967 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 301 kW, 409 koní, točivý moment: 650 Nm |
Baterie | 19,2 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | ? |
Cena od |