Nedávno na sebe podstatně vylepšená Tesla Model S strhla obří pozornost jen díky jedné jediné věci. Tou je futuristický volant, kterému mnozí nedávali příliš šancí v oblasti homologace pro klasický silniční provoz. Jak to tak ale vypadá, Tesle se nový typ volantu podařilo protlačit až do sériové výroby, protože před pár dny se povedlo nafotit exemplář vozu, který jím byl vybaven. Se zprávou přichází insideevs.com a níže přiložený twitterový příspěvek dává jasný důkaz o technické vyspělosti Tesla. Žádný jiný výrobce totiž s tímto řešením doposud nepřišel, pokud tedy nepočítáme filmový Pontiac Firebird TransAm z legendárního amerického seriálu Knight Rider.
Otázkou pořád zůstává ovládání vozu, které bude nejspíše výrazně odlišné oproti elektromobilům s klasickým volantem s několika rameny. Manipulace novým volantem bude ztížená hlavně při parkování, protože nelze předpokládat, že naplno otočíte kola z jedné strany na druhou pouhým otočením volantu o 180 stupňů. U většiny současných vozů jsou potřeba i dvě otáčky volantem na každou stranu, takže je otázkou, jak si s tím Tesla poradila.
GET YOKED#Tesla #ModelS #Yoke pic.twitter.com/6BrtJaDnHX
— The Kilowatts 🚗⚡️ (@klwtts) February 27, 2021
Tesla se učila u VW, ale zašla v tom ještě mnohem dál. Ať už jde o to, že o 3% proměřuje i počítadlo ujetých km(!!) nebo o velký rozdíl ve změřené spotřebě panem Tomíškem u Modelu 3, o 75% menší dojezd podle Bjorna nebo CarWOW a další a další malé fejky, které každý sám o sobě lze přehlédnout, ale dohromady tvoří masivní podvod na zákazníka. Nechci říct, že je Tesla špatný BEV, jen není tak super. Troufám si říct, že první Ioniq je lepší BEV, než TM3.
cdn . xsd. cz/resize/55eca34bfa043a2fa57fafd541151b26_resize=800,559_.jpg?hash=e877d1a6071ee7dfc5c3fddc5621e58a