Kontroverzní volant Tesly Model S se stává skutečností. Nafocen byl přímo na ulici

6
Kontroverzní volant Tesly Model S se stává skutečností. Nafocen byl přímo na ulici
Fotografie: Tesla
  • Nový volant vzbuzuje velký rozruch
  • První vůz s tímto volantem již byl nafocen v běžném provozu
  • Otázkou je homologace tohoto prvku

Nedávno na sebe podstatně vylepšená Tesla Model S strhla obří pozornost jen díky jedné jediné věci. Tou je futuristický volant, kterému mnozí nedávali příliš šancí v oblasti homologace pro klasický silniční provoz. Jak to tak ale vypadá, Tesle se nový typ volantu podařilo protlačit až do sériové výroby, protože před pár dny se povedlo nafotit exemplář vozu, který jím byl vybaven. Se zprávou přichází insideevs.com a níže přiložený twitterový příspěvek dává jasný důkaz o technické vyspělosti Tesla. Žádný jiný výrobce totiž s tímto řešením doposud nepřišel, pokud tedy nepočítáme filmový Pontiac Firebird TransAm z legendárního amerického seriálu Knight Rider.

Otázkou pořád zůstává ovládání vozu, které bude nejspíše výrazně odlišné oproti elektromobilům s klasickým volantem s několika rameny. Manipulace novým volantem bude ztížená hlavně při parkování, protože nelze předpokládat, že naplno otočíte kola z jedné strany na druhou pouhým otočením volantu o 180 stupňů. U většiny současných vozů jsou potřeba i dvě otáčky volantem na každou stranu, takže je otázkou, jak si s tím Tesla poradila.


Diskuze ke článku
Dominik Debef
Dominik Debef
Jestli nebude mít nová Tesla S tenhle volant ve standardu, tak u mě už ztratí zbytky posledního kreditu. Ta snaha za každou cenu zaujmout je už směšná. A při tom není podpořená jasným náskokem v pokroku.
Tesla se učila u VW, ale zašla v tom ještě mnohem dál. Ať už jde o to, že o 3% proměřuje i počítadlo ujetých km(!!) nebo o velký rozdíl ve změřené spotřebě panem Tomíškem u Modelu 3, o 75% menší dojezd podle Bjorna nebo CarWOW a další a další malé fejky, které každý sám o sobě lze přehlédnout, ale dohromady tvoří masivní podvod na zákazníka. Nechci říct, že je Tesla špatný BEV, jen není tak super. Troufám si říct, že první Ioniq je lepší BEV, než TM3.
Milan Dupal
Milan Dupal
Ještě hranatá kola a bude to dokonalé! ;-)
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Je to sice divné, a Tesla to vyřeší nějakým proměnným rejdem při parkování (když už za vás rozhodne jestli chcete jet dopředu nebo dozadu, tak tohle bude prkotina) ... To už taky zkoušeli jiní - sice je to nepříjemné že vám auto zatáčí jinak v nízké rychlosti než ve vysoké a špatně se to odhaduje i po mnoha najetých km, ale stížnosti by na to určitě nebyly ;-) Stačí se podívat na statistiky - Tesly mají sice mezi BEV nejvíce závad, ale nejspokojenější majitele co se "kvality" týče. Případně vás auto kvůli bezpečnosti vůbec k parkování nepustí a bude parkovat jen na autopilota, pokud tedy bude mít dost prostoru které automatická parkovací makra potřebují. No, nějak to určitě vymyslí, točit kolem dokola by s tím fakt nešlo...
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 6. 3. 2021 13:44
Nechápu, proč tam rovnou nedala Tesla tohle :) je to ověřené v tramvajích miliony cestujících a funkční

cdn . xsd. cz/resize/55eca34bfa043a2fa57fafd541151b26_resize=800,559_.jpg?hash=e877d1a6071ee7dfc5c3fddc5621e58a

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze