Hašení hořících Li-Ion baterií je stále velmi problematickou součástí údělu záchranářů. Proto jim vyšla vstříc rakouská společnost Rosenbauer, jeden ze tří největších světových výrobců hasičské techniky, jejíž speciály známe i z ruzyňského letiště. Ta totiž vyvinula speciální hasicí zařízení, určené k co nejbezpečnější a nejrychlejší likvidaci právě těchto nebezpečných a obtížně likvidovatelných požárů.
Prvořadým imperativem je samozřejmě bezpečnost, proto je přístroj zkonstruován tak, aby zasahující hasiči u auta museli strávit co nejkratší čas. Sestává ze dvou hlavních částí, spojených tlakovými hadicemi. Samotná hasicí jednotka se přikládá na baterii a v případě potřeby se fixuje o karoserii nebo jiné pevné body. Optimální pracovní pozice je na vozovce pod autem, stojícím na kolech na pevném podkladu. Po správném umístění se pomocí řídicí jednotky, umístěné minimálně osm metrů od požáru, aktivuje samotné hašení.
Hasicí jednotka při něm prorazí plášť baterie pevným hrotem, poháněným silou několika tun. Ten pak po penetraci začne okamžitě zalévat vnitřek baterie vodou, čímž zpomalí a následně zastaví řetězovou exotermickou reakci. Po následném ochlazení je elektromobil připraven k odvozu do karantény, přičemž hasicí hrot je možné nechat v baterii zaražený a v případě pokračování reakce začít okamžitě znovu chladit. Množství vody v běžném hasičském autě postačí k úspěšnému uhašení, stejně jako tlak běžného čerpadla, používaného k čerpání hasiva.
Systém byl několik měsíců testován hasičskými sbory po celé Evropě a prokázal svou účinnost v hašení baterií s různými tvary článků (zapouzdřenými, kulatými i prizmatickými). Zkoušky proběhly i ve spolupráci s lipským závodem Porsche, jehož hasiči si pochvalovali účinnosti i uživatelskou přívětivost. Přední automobilky, zejména Opel, Volkswagen, BMW, Volvo, Tesla a Audi, poskytly během dvou let dostatek akumulátorů k dostatečnému funkčnímu vyladění systému. Ten už je dnes možné objednávat a dodán by měl být zkraje příštího roku.