Kia na Slovensku otestovala a nasadila unikátní systém hašení akumulátorů

Kia na Slovensku otestovala a nasadila unikátní systém hašení akumulátorů
Fotografie: Kia
  • Hasičské oddělení výrobního závodu značky Kia na Slovensku má nově k dispozici technologii Cristanini WJFE 300
  • Slouží pro hašení lithium-iontových akumulátorů z elektrických a hybridních automobilů

Kia v tiskové zprávě informovala, že od října má hasičské oddělení výrobního závodu značky Kia na Slovensku (Kia Slovakia) k dispozici inovativní technologii Cristanini WJFE 300 pro hašení lithium-iontových akumulátorů z elektrických a hybridních automobilů. Kia se stala první automobilkou na Slovensku, která má tento typ hasicího systému pro hašení li-ionových akumulátorů, jehož cílem je zvýšit bezpečnost zaměstnanců při práci s akumulátory pro elektrifikované vozy. Jak funguje, to můžete vidět ve videu níže.

Systém umožňuje hasit akumulátory umístěné ve vozidlech, ale i kdekoli mimo ně, například ve skladech nebo na výrobních linkách. WJFE 300 je účinný nástroj pro vrtání/řezání všech druhů materiálů: dřeva, oceli, plastu, skla, betonu atd. Umožňuje také hasit vnitřní prostory, aniž by se do nich vstupovalo (kontejnery, sklady, nebezpečné prostory),“ přibližuje Kia ve zprávě. Využívá přitom patentovanou trysku se specifickým systémem míchání abraziva a vody. Při vrtání vodní mlhy pod tlakem 350 barů ze speciální trysky dochází k okamžité přeměně mlhy na páru, která přibližně 1 700× zvětší svůj objem, nasytí prostředí a zbaví plameny kyslíku. Díky tomu se rychle redukují a stejně rychle se snižuje i teplota.

Věříme, že nám systém WJFE 300 umožní efektivně řídit potenciální rizika spojená s bateriemi používanými v elektrifikovaných vozidlech a přispěje k bezpečnosti našich zaměstnanců a majetku,“ uvedl Tomáš Potoček, tiskový mluvčí společnosti.

Unikátní systém hašení akumulátorů ve společnosti Kia Slovakia

Jak můžete vidět na přiložených fotografiích, zaměstnanci závodního požárního oddělení Safirs již otestovali systém WJFE 300 na elektrifikovaném voze i na samotné Li-Ion baterii v areálu společnosti Kia Slovakia.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze