Kia v tiskové zprávě informovala, že od října má hasičské oddělení výrobního závodu značky Kia na Slovensku (Kia Slovakia) k dispozici inovativní technologii Cristanini WJFE 300 pro hašení lithium-iontových akumulátorů z elektrických a hybridních automobilů. Kia se stala první automobilkou na Slovensku, která má tento typ hasicího systému pro hašení li-ionových akumulátorů, jehož cílem je zvýšit bezpečnost zaměstnanců při práci s akumulátory pro elektrifikované vozy. Jak funguje, to můžete vidět ve videu níže.
„Systém umožňuje hasit akumulátory umístěné ve vozidlech, ale i kdekoli mimo ně, například ve skladech nebo na výrobních linkách. WJFE 300 je účinný nástroj pro vrtání/řezání všech druhů materiálů: dřeva, oceli, plastu, skla, betonu atd. Umožňuje také hasit vnitřní prostory, aniž by se do nich vstupovalo (kontejnery, sklady, nebezpečné prostory),“ přibližuje Kia ve zprávě. Využívá přitom patentovanou trysku se specifickým systémem míchání abraziva a vody. Při vrtání vodní mlhy pod tlakem 350 barů ze speciální trysky dochází k okamžité přeměně mlhy na páru, která přibližně 1 700× zvětší svůj objem, nasytí prostředí a zbaví plameny kyslíku. Díky tomu se rychle redukují a stejně rychle se snižuje i teplota.
„Věříme, že nám systém WJFE 300 umožní efektivně řídit potenciální rizika spojená s bateriemi používanými v elektrifikovaných vozidlech a přispěje k bezpečnosti našich zaměstnanců a majetku,“ uvedl Tomáš Potoček, tiskový mluvčí společnosti.
Jak můžete vidět na přiložených fotografiích, zaměstnanci závodního požárního oddělení Safirs již otestovali systém WJFE 300 na elektrifikovaném voze i na samotné Li-Ion baterii v areálu společnosti Kia Slovakia.