😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Kia EV2. Koncept městského SUV na elektřinu je na světě

Kia EV2. Koncept městského SUV na elektřinu je na světě
Fotografie: Kia
  • Vedle premiéry produkční verze EV4 se představil i koncept malého SUV EV2
  • Čtyřmetrový elektrický vozík rozšíří nabídku dostupných městských elektromobilů

Prezentační akce Kia EV Day 2025 v Barceloně přinesla hned několik novinek. Hlavní hvězdou byla samozřejmě Kia EV4, ovšem Evropany potěšil i první pohled na koncept, který naznačuje budoucí podobu městského SUV Kia EV2. To by mělo velikostně i technicky odpovídat již představenému Hyundai Inster, výrazně se však od něj odlišuje svými tvary. Největší atrakcí jsou boční dveře, z nichž ty zadní se otevírají proti směru jízdy, tedy podobně, jako v poslední generaci Opelu Meriva či v Rolls-Roycu Phantom. Zde ale konstruktéři zašli ještě dál, protože vynechali i B-sloupek (jako si to pamatujeme z podobně velkého Fordu B-max, ten měl ovšem zadní dveře posuvné), takže pokud toto odvážné řešení, kladoucí mimořádný důraz na tuhost skeletu, vydrží i do sériové výroby, tak Kia EV2 nabídne vskutku bezpříkladně pohodlné nastupování.

Tím ale návrhářské parádičky neskončily. Zaujme i na svou třídu obří střešní okno a také výtvarné řešení obou konců auta, které posouvá ideje současného firemního designového slohu zase o kus dál. Na se přídi totiž, vůbec poprvé, objevil druhý pár svislých „očí“, které dodaly masce, dosud důsledně zcela čisté, nové emoce. A samozřejmě záď, s koncovými světly odsunutými do spodních rohů, tak trochu po vzoru Hyundaie Kona. Takové řešení bude publikum jistě polarizovat, nelze mu ale upřít originalitu a vlastní výraz. Detailní hodnocení trochu komplikuje fakt, že zatímco v Barceloně v tuto chvíli už fyzicky stojí vystavený koncept, automobilka nám v tuto chvíli poskytla pouze počítačové rendery.


I na nich ale vidíme gejzíry nápadů, kterými skromné celkové rozměry přebíjí interiér. Kromě již zmíněných „sebevražedných“ zadních bočních dveří je to i plochá podlaha, propojený prostor pro oba přední cestující bez středové konzole a vysoce variabilní architektura. Zavazadla lze například organizovat pomocí výsuvných přepážek, zprávy lze zase promítat přímo na okna tak, aby byla viditelná i zvenčí. Zábavu lze přenést i mimo vůz s pomocí vyjímatelných reproduktorů a pustit se do odpočinku díky velmi inovativnímu řešení sedadel.

Obě řady totiž tvoří celistvé lavice, u nichž lze individuálně nastavovat pouze polohu opěradel. Toto zdánlivé omezení přináší několik nevídaných výhod. Zadní lavici lze totiž vyklopit a přední následně odsunout vzad. Vytvoří se tím na zcela rovné podlaze velkorysý relaxační prostor pro dva, kdy si mohou třeba pohodlně natáhnout nohy, nebo si dokonce sednout i na podlahu a třeba stylově poobědvat v asijském stylu. Vrcholem je pak možnost přední lavici využít jako příčné pohodlné lůžko, prodloužené o výklopné moduly na obou koncích. K tomu se samozřejmě přidávají i běžné variabilní prvky typu rozšiřitelného kufru právě o sklopenou zadní lavici.

Sériová Kia EV2 se dostane do prodeje v roce 2026, od premiéry sériového provedení nás tedy dělí maximálně měsíce. Jsme velice zvědaví, kolik prvků z revolučně pojatého interiéru pronikne do sériové výroby, stejně jako zda ekonomové povolili proniknutí pevnostně náročného řešení skeletu bez B-sloupku na výrobní linky.

tisková zpráva,
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze