Prezentační akce Kia EV Day 2025 v Barceloně přinesla hned několik novinek. Hlavní hvězdou byla samozřejmě Kia EV4, ovšem Evropany potěšil i první pohled na koncept, který naznačuje budoucí podobu městského SUV Kia EV2. To by mělo velikostně i technicky odpovídat již představenému Hyundai Inster, výrazně se však od něj odlišuje svými tvary. Největší atrakcí jsou boční dveře, z nichž ty zadní se otevírají proti směru jízdy, tedy podobně, jako v poslední generaci Opelu Meriva či v Rolls-Roycu Phantom. Zde ale konstruktéři zašli ještě dál, protože vynechali i B-sloupek (jako si to pamatujeme z podobně velkého Fordu B-max, ten měl ovšem zadní dveře posuvné), takže pokud toto odvážné řešení, kladoucí mimořádný důraz na tuhost skeletu, vydrží i do sériové výroby, tak Kia EV2 nabídne vskutku bezpříkladně pohodlné nastupování.
Tím ale návrhářské parádičky neskončily. Zaujme i na svou třídu obří střešní okno a také výtvarné řešení obou konců auta, které posouvá ideje současného firemního designového slohu zase o kus dál. Na se přídi totiž, vůbec poprvé, objevil druhý pár svislých „očí“, které dodaly masce, dosud důsledně zcela čisté, nové emoce. A samozřejmě záď, s koncovými světly odsunutými do spodních rohů, tak trochu po vzoru Hyundaie Kona. Takové řešení bude publikum jistě polarizovat, nelze mu ale upřít originalitu a vlastní výraz. Detailní hodnocení trochu komplikuje fakt, že zatímco v Barceloně v tuto chvíli už fyzicky stojí vystavený koncept, automobilka nám v tuto chvíli poskytla pouze počítačové rendery.
I na nich ale vidíme gejzíry nápadů, kterými skromné celkové rozměry přebíjí interiér. Kromě již zmíněných „sebevražedných“ zadních bočních dveří je to i plochá podlaha, propojený prostor pro oba přední cestující bez středové konzole a vysoce variabilní architektura. Zavazadla lze například organizovat pomocí výsuvných přepážek, zprávy lze zase promítat přímo na okna tak, aby byla viditelná i zvenčí. Zábavu lze přenést i mimo vůz s pomocí vyjímatelných reproduktorů a pustit se do odpočinku díky velmi inovativnímu řešení sedadel.
Obě řady totiž tvoří celistvé lavice, u nichž lze individuálně nastavovat pouze polohu opěradel. Toto zdánlivé omezení přináší několik nevídaných výhod. Zadní lavici lze totiž vyklopit a přední následně odsunout vzad. Vytvoří se tím na zcela rovné podlaze velkorysý relaxační prostor pro dva, kdy si mohou třeba pohodlně natáhnout nohy, nebo si dokonce sednout i na podlahu a třeba stylově poobědvat v asijském stylu. Vrcholem je pak možnost přední lavici využít jako příčné pohodlné lůžko, prodloužené o výklopné moduly na obou koncích. K tomu se samozřejmě přidávají i běžné variabilní prvky typu rozšiřitelného kufru právě o sklopenou zadní lavici.
Sériová Kia EV2 se dostane do prodeje v roce 2026, od premiéry sériového provedení nás tedy dělí maximálně měsíce. Jsme velice zvědaví, kolik prvků z revolučně pojatého interiéru pronikne do sériové výroby, stejně jako zda ekonomové povolili proniknutí pevnostně náročného řešení skeletu bez B-sloupku na výrobní linky.