Kia už dříve hlásila, že na veletrhu e-Salon 2024 v pražských Letňanech, který se odehrává od dneška (pro veřejnost od zítřka) až do neděle 10. listopadu, oznámí důležité novinky ohledně své strategie do budoucna. A také se tak stalo. Dozvěděli jsme se, že příští rok Kia chystá na český trh uvést další čtyři nové typy elektromobilů a vstoupit do zcela nového segmentu lehkých užitkových vozů. Přinese totiž první model z řady PBV (Platform Beyond Vehicle) s označením PV5 ve dvou verzích M1 a N1. Kromě toho také dnes na výstavišti v Letňanech zažilo českou veřejnou premiéru SUV EV3, na nějž jsme se už pěkně zblízka podívali dříve.
„Úspěšně pokračujeme v cestě, z níž nehodláme jakkoli odbočit. Pokud jde o elektromobily, zákazníci se v příštím roce mohou těšit na sportovní verzi modelu EV9 s označením GT, na novinku EV4 v provedení sedan i hatchback a dále pak na model EV5,“ uvedl Arnošt Barna, generální ředitel Kia Czech, a dodal: „Součástí naší dlouhodobé strategie je i vstup do zcela nového segmentu užitkových vozů s modely PBV. Speciálně pro tuto řadu vyvinula Kia inovativní platformu, kterou lze přizpůsobit různým délkám rozvoru, aby bylo možné nabídnout širokou škálu velikostí vozidel, typů karoserií a přestaveb.“
Prolezli jsme nový kompaktní crossover Kia EV3
Kia také uvedla, že rozvoj elektromobility hodlá podpořit modernizací pohonu, mluvilo se konkrétně o vylepšení stávající technologie akumulátorů (nikl-kobalt-manganové) a vývojem nové technologie (lithium-železo-fosfátové).
„Vývoj celé naší elektrické produktové řady je hotový, výroba a prodej jednotlivých modelů se postupně spouští. V Evropě očekáváme už za tři roky třetinový podíl elektromobilů na všech našich prodejích. Pomohou k tomu nejen dvě nové továrny na elektromobily postavené v Koreji, ale také zahájení výroby vůbec prvního elektromobilu v příštím roce ve slovenské Žilině,“ informoval Barna, jenž dodal, že značka chce zároveň vyrábět a prodávat i spalovací vozy včetně hybridních a plug-in hybridních, a to do doby, dokud bude po těchto vozech poptávka a umožní to legislativa. S tím souvisí i to, že příští rok plánuje značka na český trh uvést i dva nové vozy s tradičním spalovacím motorem.
Na závěr jsme se dozvěděli, že roce 2027 chce Kia nabízet už 15 plně bateriových elektromobilů, z nichž 11 má být dostupných i pro evropské trhy, včetně toho českého.
Vypada to, ze Korejci maji vetsi koule nez cela Evropa, kde kdyz automobilkam klesnou trochu prodeje bev hned prehodnocuji plany…
To už si takovej vw, kterej bez činy odepisuje 2m aut nevratné, nemůže dovolit, a tím pak taky trpí marže. (Samozrejme, vw si sám může za to, že ignoroval hybridy a tlačil dehet, a pak skočil rovnou do bev, který to ale zákonitě nahradit hned nedokážou) a pak přichází panika, páč Čína pryč, dehet padá, a bev máj omezený potenciál ... A co teď 😁