Když spěcháte na schůzku a nesnášíte runflaty, DriveGuard je pro vás dobrou volbou

Když spěcháte na schůzku a nesnášíte runflaty, DriveGuard je pro vás dobrou volbou
  • Pneumatika DriveGuard zvládne díky speciální technologii urazit i s ucházejícím vzduchem 80 kilometrů, a to až rychlostí 80 km/h
  • Ačkoli nese označeni runflatu (RFT), nejde o Runflat, který není kompatibilní se všemi vozidly
  • K dispozici jsou 15 až 18palcové rozměry, cena startuje na 1 300 Kč za kus

Možná se jim až tolik pozornosti nedostává, ale přesto jsou nezbytnou součástí bezpečné jízdy. Na mysli mám pneumatiky. Dnes si jich můžete koupit celou řadu, ať už od renomovaných, tak i od těch méně renomovaných značek.

Není moc situací, kdy si zcela legálně můžete propíchnout pneumatiku hřebíkem. Inu, já jsem to štěstí měl, ale upřímně to není taková sranda. Jednak se bojíte o svojí ruku a jednak se mi lak Škody Octavie, na které jsem kolo propichoval, líbil natolik, že jsem ho nechtěl odřít.

Zpátky k tématu. Pořídit si můžete klasické pneumatiky či runflaty. A nově také Bridgestone DriveGuard. O co jde? DriveGuard je pneumatika, kde se po propíchnutí nemusíte ničeho bát, ale dalších 80 kilometrů klidně pokračovat, a to až rychlostí 80 km/h. Bez stresu tak můžete zajet na parkoviště nebo domů a až tam proděravěnou pneumatiku začít řešit.

Pneumatiku DriveGuard jsme úmyslně propíchnuli a poté se se s ní vydali na cestu do města. První zjištění je trošku zarážející – o píchnuté pneumatice prakticky nevíte, což není zcela žádoucí. Žádné tahání volantu na stranu, žádné extrémní bouchaní, zkrátka nic, a to ani na zadních sedadlech, ani za volantem. Pokud navíc máte puštěné rádio, musíte doufat, že se rozsvítí kontrolka systému TPMS, jenž hlídá tlak v pneumatikách, a že si jí všimnete.

„Bridgestone DriveGuard umožní řidiči pokračovat v jízdě a vyhnout se tak bezprostředním nesnázím a nebezpečným situacím, k nimž může dojít po ztrátě tlaku v pneumatice. V rámci příslušných omezení rychlosti jízdy a ujeté vzdálenosti si mohou řidiči sami rozhodnout, kdy a kde si nechají pneumatiku vyměnit. Naše revoluční technologie přispěje ke zvyšování bezpečnosti silničního provozu a řidičům poskytne ještě větší pocit jistoty,“ říká Tom Adams, ředitel prodeje na trhu náhradní spotřeby ve společnosti Bridgestone Europe.

A jak to celé funguje?

Mobilita i po ztrátě tlaku je zajištěna díky:

  • optimalizovaným, vyztuženým a odolným bočnicím, které nesou hmotnost vozidla po náhlé ztrátě tlaku v pneumatice, čímž je zachována ovladatelnost vozidla pro bezpečné ujetí 80 km rychlostí až 80 km/h
  • kordové tkanině kostry z vyspělého polyesteru, která je velmi odolná vůči zahřívání, což prodlužuje životnost pneumatiky
  • směsi Nano Pro-Tech, která snižuje tření mezi molekulami uhlíku, čímž minimalizuje tvorbu tepla v bočnicích a pomáhá pneumatice udržet si svůj tvar
  • technicky vyspělé konstrukci chladicích žeber na bočnicích, kdy žebra odvádějí větší množství tepla z bočnic směrem k ráfku, čímž chrání pneumatiku a zvyšují bezpečnost a odolnost

Ovladatelnost na mokrém povrchu je zajištěna díky:

  • výjimečné odolnosti vůči akvaplaningu, což zajišťují lamely s optimalizovaným rozmístěním hlubokých drážek v centrální části dezénu
  • vynikajícím vlastnostem při průjezdu zatáčkou díky propojeným blokům v ramenní oblasti s optimalizovaným rozložením tlaku na styčnou plochu
  • krátkým brzdným vzdálenostem, zajištěným směsí s vysokým obsahem siliky a technologií Nano Pro-Tech

Komfort je zajištěn díky:

  • nové konstrukci prostřední části běhounu mezi ramenními oblastmi, která zlepšuje pohlcování rázů od nerovností vozovky
  • optimalizované pryžové výztuze
  • konstrukci s nižší hmotností
  • speciálním úpravám pro zvýšení komfortu u jednotlivých rozměrů
  • vyšší tuhosti umožňující dosažení komfortu porovnatelného s konvenčními pneumatikami

Možná až potud si říkáte, v čem je vlastně rozdíl oproti runflatu. DriveGuard můžete použít prakticky na jakékoli vozidlo, což není případ runflatů. Pneumatiky Runflat vyžadují speciální ráfky a mají tvrdší bočnice, což zhoršuje jízdní vlastnosti. A nenechte se zmást ani označením „RFT“, které najdete jak na runflatech, tak i na pneumatikách DriveGuard.

Aby toho nebylo málo, tak jsme si vyzkoušeli jak pneumatika drží za jízdy, když je nahuštěná. Rozhodně nemůžu říci, že bych zaznamenal nějakou negativní vlastnost. Prostě sednete a jedete.

Nejdůležitějším faktorem pro mnoho lidi jsou peníze, přičemž bych chtěl říci, že šetřit na pneumatikách je dle mého názoru šetření na nesprávném místě. Cena každopádně startuje na 1 299 Kč a například za rozměr 225/40 R18 dáte v internetových obchodech okolo 3 tisíc Kč za kus. K dispozici budou i zimní sady, a to od června. Letní pneumatika Bridgestone DriveGuard se v Evropě nabízí v 19 rozměrech, zimní pneumatika Bridgestone DriveGuard je k dispozici v 11 rozměrech, a to od 185/65 R 15 do 245/40 R 18.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze