Jak to dopadne, když si to rozdá ID.3 a Golf GTI ve sprintu? Tady je odpověď

1
Jak to dopadne, když si to rozdá ID.3 a Golf GTI ve sprintu? Tady je odpověď
Fotografie: Youtube.com
  • Závod se uskutečnil na poměrně krátkém úseku
  • S elektrickým ID.3 měl nejnovější Golf GTI hodně práce

S příchodem osmé generace Volkswagenu Golf se na trh pomalu dostávají i jeho sportovní varianty. Jednou z nich je tradiční GTI, které je tu s námi již od první generace vozu. Jak to ale dopadne, když se nejnovější sportovní Golf postaví proti elektrickému Volkswagenu ID.3? Přesně na tuto otázku přinesli odpověď redaktoři z pořadu Auto Arena. O závodě informuje insideevs.com.

Je nutné poznamenat, že oba vozy jsou kompaktní hatchbacky podobného tvaru a velikosti. Plně elektrický ID.3 však mnohem lépe využívá prostor kabiny, jelikož mu chybí vpředu velký spalovací motor. ID.3 by se měl stát jednoho dne plnohodnotným nástupcem Golfu, pokud z něj tedy Volkswagen neudělá čistý elektromobil. Každopádně jeho nová sportovní verze GTI nabízí v základní specifikaci 245 koní, což není vůbec špatné.

Pro závod si však redaktoři vybrali poměrně krátký úsek o délce 60 metrů. Tím pádem vyvstává otázka, jak moc úspěšný by v závodě byl ID.3, pokud by se dráha závodu natáhla třeba na 400 metrů. Každopádně sportovnímu Golfu GTI osmé generace nepomohla při startu ani funkce Launch Control, kdy má vůz nejlepší možný start. Naopak elektrický ID.3 ukázal výhody okamžitého točivého momentu a plynulého zrychlení bez jakýchkoliv prodlev automatické převodovky.

Technické parametry Volkswagen ID.3 45 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 590 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon110 kW, 150 koní, točivý moment: 225 Nm
Baterie45 kWh (48 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,2 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 330 km
Cena od895 900 Kč