Jak funguje monopost Formule E?

  • Princip se neliší od elektromobilů
  • Využívá se baterie s kapacitou odpovídající 4 tisícům mobilů

Formule E pro spoustu lidí znamená závodění něčeho velmi futuristického, jenže opak je pravdou: monoposty Formule E využívají techniku jako každý jiný elektromobil. Celý seriál se jezdí na deseti okruzích po celém světě, kde mezi sebou závodí jezdci v monopostech, jejichž zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou tří sekund a maximální rychlost dosahuje až 225 km/h. V kvalifikaci závodníci využívají všech 200 kW výkonu, v závodě pak pouze 170 kW s krátkodobým navýšením výkonu o 10 kW v moment předjíždění.

Zajímavostí je, že během závodu si jezdci v boxech musejí přesednout do druhého monopostu, který má nabité baterie. A to věřte, že baterie zde není žádný nazdárek. Energie, kterou uchovávají, odpovídá bateriím ze 300 notebooků nebo 4 tisíc mobilních telefonů. Celá baterie váží 200 kilogramů.

Šasi je vyrobené především z hliníku a karbonu. Využívá se zde i kevlar. Celková hmotnost monopostu činí 888 kilogramů. Zajímavostí je využití převodovky, kterou například Test Nissan Leaf – Tichý měšťan či Tesla vůbec nemají.

Zdroj: youtube.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze