I.D. BUGGY – světová premiéra nového člena elektromobilní rodiny I.D.

aktualizováno o video z Ženevy
I.D. BUGGY – světová premiéra nového člena elektromobilní rodiny I.D.
  • I.D. BUGGY představuje nový, zábavný aspekt elektrické mobility
  • Koncept je postaven na platformě pro elektromobily MEB
  • Designéři se inspirovali v legendárním plážovém vozítku

Při pohledu na tento elektrický koncept představený v Ženevě máte pocit, jako byste se vrátili zpět v čase do doby kalifornských plážových bugin ze 60. let. Puristický design I.D. BUGGY je moderní, nesentimentální ztvárnění ikony. Je to nezaměnitelně bugina, přesto zcela přepracovaná. Paralely mezi plážovými buginami minulosti a novým konceptem I.D. BUGGY zkracují období pěti dekád na pouhé mrknutí oka: všechny buginy ze 60. let se vyznačovaly vysokým stupněm modulární variability – jejich základy tvořil podvozek legendárního Brouka a vzadu posazený čtyřválcový boxer.

I.D. BUGGY je zábavný koncept od Volkswagenu

I.D. BUGGY navazuje na tento kultovní koncept technickými možnostmi moderní doby. Základ v tomto případě tvoří progresivní platforma MEB, kterou mají sourozenci z rodiny I.D. společnou. V podlaze vozu je integrována vysokonapěťová baterie. V případě I.D. BUGGY má tato lithium-iontová baterie kapacitu 62 kWh. Napájí vzadu umístěný elektromotor o výkonu 150 kW / 204 koní a poskytuje dojezd kolem 250 km (WLTP). Charakter sportovní I.D. BUGGY je diktován elektromotorem, který dává maximální točivý moment 310 Nm ihned z nulových otáček. To znamená, že elektromobil vždy posílá na zadní nápravu dostatečný výkon, a to i v terénu. Při plné akceleraci na zpevněném povrchu dosáhne koncept rychlosti 100 km/h za pouhých 7,2 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Jako alternativu k pohonu zadních kol lze případně přidat další elektromotor pro přední nápravu a vznikne tak pohon všech kol.

Volkswagen v Ženevě ukazuje, jak způsobit převrat v nabíjení a jak jej v budoucnosti realizovat kdekoli – ať už na pláži, festivalech, ve městě nebo kdekoli jinde: na autosalonu poprvé představí flexibilní rychlonabíjecí stanici. Tu lze postavit dočasně nebo instalovat natrvalo. Díky DC technologii rychlého dobíjení s maximálním výkonem 100 kW lze baterie v modelech Volkswagenu s platformou MEB dobít na 80 % kapacity za pouhou půlhodinu a získat novou energii pro další radost z jízdy. Platforma MEB nabízí skvělou příležitost pro kombinování nejostřejších proporcí s novou DNA designu e-mobility. Karoserie z kompozitních materiálů, tvořená konstrukcí z hliníku/oceli/plastu, je samonosná.

Minimalistický interiér I.D. BUGGY je charakterizován snadným ovládáním a nepromokavými materiály. Povrchy s čistým designem jsou stejně jako karoserie odolné. Všechny prvky obepínající interiér jsou pokračováním karoserie lakované v odstínu Fern Green. Většina obložení interiéru je ozdobena odolným lakem v odstínu Grey Tech Blue. Bez újmy tak zvládne jízdu na pláži, stejně jako letní dešťovou přeháňku ve městě. Řidič i spolujezdec sedí na sedadlech s vodítky bezpečnostních pásů a opěrkami hlavy integrovanými do opěradel.

Volkswagen I.D. BUGGY

Řidič používá multifunkční volant s ovládacími prvky na jeho paprscích. Ovládací prvky reagují na dotyk, ale zároveň je vyžadován tlak, aby nedocházelo k nechtěné aktivaci funkcí. Funkce telefonu a médií jsou ovládány prostřednictvím osvětlených ploch. Designéři a inženýři Volkswagenu zajistili, aby celá provozní logika byla intuitivní a srozumitelná. Pokud řidič například změní režim převodovky (D, N nebo R) cvaknutím malým kolečkem na pravé straně sloupku řízení směrem dopředu nebo dozadu, tato změna se zobrazí jako otáčivý pohyb přímo na přístrojovém štítu Digital Cockpit – pohyb cvaknutí a vizualizace jsou sladěné.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze