Značka Hyundai ve 32 evropských zemích včetně České republiky spouští obchod Bluelink Store, kde si mohou majitelé aktivovat užitečné funkce pro svůj vůz. Stávajícím i novým zákazníkům se tak otevírají nové možnosti konektivity. Bluelink Store je dostupný přímo z mobilní aplikace Bluelink a nabízí výběr ze tří úrovní předplatného, z nichž každá zahrnuje odlišnou sadu funkcí. Prvním je Bluelink LITE, což je základní balíček s klíčovými funkcemi, jakými jsou online výpočet trasy pro optimalizovanou navigaci nebo bezdrátové aktualizace OTA (Over-the-Air), které vždy zajistí optimální funkčnost všech systémů vozu. O něco bohatší je verze PLUS, která rozšiřuje předplatné o služby založené na vzdáleném přístupu – řidiči si mohou prostřednictvím chytrého telefonu například zamknout a odemknout svůj vůz, zapnout světla nebo stáhnout okénka.
V případě plně elektrifikovaných vozů lze také ovládat nabíjení či klimatizaci. Soubor služeb Live Services navíc v reálném čase poskytuje aktuální informace o dopravě a počasí. Vrcholem je pak varianta PRO, kdy se jedná o balíček s komplexní konektivitou. Součástí jsou všechny výše zmíněné funkce, a navíc automatické aktualizace mapových podkladů a infotainmentu, stejně jako integrované streamování hudby bez nutnosti připojení telefonu. Všechny nové vozy Hyundai prodané od roku 2024 nabízejí zdarma 6 měsíců předplatného Bluelink PRO a 10 let předplatného Bluelink LITE, aby si řidiči mohli vyzkoušet všechny přínosy systému při cestách autem. Tato štědrá nabídka svědčí o důvěře, kterou Hyundai do své platformy vkládá.
Již brzy se pak dočkáme příchodu modelu Ioniq 9 na evropské silnice. Jeho řidiči si budou moci přes službu Bluelink Store zakoupit různá digitální rozšíření, která jim umožní individualizovat způsob, jakým jejich vůz funguje. Mezi tyto funkce například patří virtuální řazení VGS (Virtual Gear-shift), které přináší vzrušující zážitky a atmosféru jako při řízení vozu se spalovacím motorem. Dále bude možné využívat například různé vzory osvětlení při spuštění či vypnutí vozu, které se zobrazí pomocí pixelových světlometů.
I tak zakladni vec jako aktualizace mapovych podkladu az v nejdrazsi variante predplatneho, a s cenami se radeji ani nepochlubili.
Timto skrtam znacku Hyundai ze seznamu budoucich uvazovanych aut.
Pro mě je důležité, že za službu budu platit, ale za to funguje velmi spolehlivě, ne jako u koncernových nebo francouzských aut – ano, tam je to zdarma, ale sotva to funguje.
Možná to bude také pro Hyundai motivace vydávat více Over-the-Air aktualizací.
blog.hyundai. cz/2025/01/novy-bluelink-nabidne-vice-pohodli-i-svobody/
Díky za info, Petr