Hyundai ukončí v červenci výrobu první modelové řady Ioniq

Hyundai ukončí v červenci výrobu první modelové řady Ioniq
Fotografie: fDrive.cz
  • Vůz byl uveden v roce 2016
  • V ČR se prodalo 589 kusů

V červenci 2022 bude ukončena výroba původního modelu Hyundai Ioniq v montážním závodě Ulsan v Jižní Koreji. Poslední kus, který sjede z montážní linky, završí významnou kapitolu nedávné historie značky Hyundai. Tento model se při svém uvedení na trh v roce 2016 stal prvním vozem na světě nabízeným se třemi elektrifikovanými pohony: hybridním, plug-in hybridním a čistě elektrickým. Ukončení výroby a globálního prodeje modelu Ioniq je dlouho plánovaným rozhodnutím značky Hyundai, která tím reaguje na měnící se poptávku spotřebitelů v automobilovém sektoru. Tento model se však zapíše do historie jako opravdu revoluční vůz, který otřásl základy automobilového průmyslu a připravil půdu pro úspěšnou produktovou řadu současných elektromobilů Ioniq. Od konce roku 2016 do prosince 2021 bylo jen na evropském trhu prodáno 135 692 těchto vozů, na českém trhu svého majitele dodnes našlo 589 vozů. Hyundai Ioniq tak zcela splnil obchodní očekávání společnosti Hyundai. V závislosti na zásobách skladových vozů u jednotlivých prodejců bude prodej první modelové řady Ioniq pokračovat nejméně do poloviny roku 2022.

Studie i-oniq debutovala na Ženevském autosalonu 2012 a posloužila jako vzor pro sériové provedení Ioniqu. Ten byl ihned po své premiéře v roce 2016 oceňován za svůj design. Díky němu se odlišoval od ostatních automobilů na silnicích, ale také těžil z vynikajících aerodynamických vlastností, čímž navázal na první plody vývoje značky Hyundai v oblasti elektromobility. Plynulé křivky a ladné tvary umožnily modelu dosáhnout součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cx 0,24. Tehdy nejlepší hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu ve své třídě přispěla významnou měrou k mimořádné hospodárnosti. Hyundai Ioniq byl průkopníkem nejen adaptací designového stylu značky Hyundai, založeného na fluidních, skulpturálních tvarech, ale také v oblasti techniky.

Vůz byl kromě pokroku v oblastech hospodárnosti a designu oceňován také za své provozní vlastnosti a zážitky z jízdy. Komplexní bezpečnostní výbava zajistila po celou dobu výroby pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP, které potvrzovalo nejvyšší úroveň ochrany ve své třídě u všech tří variant pohonu. Hyundai Ioniq byl průkopníkem, který stanovil ve svém segmentu nová měřítka nejvyšší úrovní bezpečnosti, výhodným poměrem ceny a výkonu a mimořádnou hospodárností. To nemohlo uniknout pozornosti porot nejrůznějších anket a dalších institucí. Proto byl po svém uvedení na trh v roce 2016 oceňován za svůj design. V této oblasti získal prestižní ocenění Red Dot Design Award a dvě ocenění Good Design Award v řadě. Další ocenění následovala v letech 2017 až 2019. V letech 2017 a 2019 tento model dominoval žebříčku ADAC Ecotest a kromě toho získal ocenění Green NCAP Score a Women’s World Car of the Year.

Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2016)

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 495 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon88 kW, 120 koní, točivý moment: 295 Nm
Baterie28 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 69 kW, palubní: 7 kW,
SpotřebaKombinovaná: 11,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km
Cena od859 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze