Nadávno jsme vás informovali o tom, že Hyundai stále řeší problém s požáry u svých elektromobilů, zejména u Kony Electric. Nyní insideevs.com přichází s informací, že automobilka bude svolávat přibližně 82 tisíc aut, ale konkrétní podoba servisního zásahu je zatím stále v řešení.
Rozhodnutí o tom, že svolávací akce proběhne, padlo v Koreji a české zastoupení zatím podrobnější informace nemá. „Společnost Hyundai Motor se v Jižní Koreji rozhodla dobrovolně svolat některé konkrétní modely Kona Electric, Ioniq EV a Elec City za účelem výměny bateriového systému. Záležitost je nyní společností aktivně prošetřována, a to včetně souvislostí s modely prodávanými v Evropě,“ říká David Pavlíček, PR Coordinator Hyundai Motor Czech s.r.o.
Jde o modely Kona, Ioniq a Elec City
Potvrzuje tím ale informaci, že se jedná o tři modely, tedy Kona Electric, Ioniq Electric a elektrický autobus Elec City, který se ale u nás neprodával. Právě první Kony se to týká nejvíce, protože by mělo jít na svolávací akci 75 680 vozů, ze kterých je přibližně 25 tisíc v Koreji a zbylých 50 tisíc v zahraničí. V případě Ioniqu jde pouze o 5 716 vozů, z nichž je 1 314 vozů v Koreji a 4,4 tisíce v zahraničí. U autobusu Elec City jde jen o 305 kusů, které jsou kromě třech všechny v Jižní Koreji.
V případě vozů mimo Koreu by mělo jít o vozy vyrobené od listopadu 2017 do března 2020. Právě v březnu 2020 se začala Kona Electric sériově vyrábět v Nošovicích, takže je pravděpodobné, že těch se to již netýká, stejně jako ostatních v současnosti vyráběných vozů. Elektrické Kony, vyráběné v České republice, navíc mají baterie z jiné továrny, byť jsou od stejného dodavatele.
Shořelo 15 vozů Kona a jeden autobus Elec City
Celkem došlo k 15 požárům modelu Kona, z nichž bylo 11 v Jižní koreji, dva v Kanadě a po jednom ve Finsku a Rakousku. Požár autobusu Elec City byl jeden v Koreji a není znám případ požáru Ioniqu Electric. V současné době probíhají jednání mezi automobilkou Hyundai a dodavatelem baterií LG Chem o míře viny. To bude důležité nejen pro to, kdo a v jaké míře uhradí náklady na výměnu, ale samozřejmě jde i o pověst firem, protože nikdo nechce být označen za viníka. Zároveň je ale konkrétní identifikace příčiny potřeba k určení, co se má udělat za změny. Termín začátku už je ale stanovený, a to na 29. března 2021. Situaci budeme dále sledovat a průběžně vás informovat.
Technické parametry Hyundai Kona Electric Power
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 165 × 1 800 × 1 565 mm, 1 760 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 395 Nm |
Baterie | 67,1 kWh (64 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 72 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,3 kWh / 100 km, dojezd: 484 km |
Cena od | 1 099 990 Kč |
Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2016)
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 470 × 1 820 × 1 450 mm, 1 495 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 88 kW, 120 koní, točivý moment: 295 Nm |
Baterie | 28 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 69 kW, palubní: 7 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 11,5 kWh / 100 km, dojezd: 280 km |
Cena od | 859 900 Kč |