Elektromobily značky Hyundai jsou známé svojí úsporností. Nejúspornější je sice Ioniq Electric, ale v Nošovicích vyráběná Kona Electric má zase díky 64kWh baterii delší dojezd. Automobilka Hyundai se proto rozhodla prověřit dojezd v extrémních podmínkách a uspořádala soutěž v dojezdu pro tři posádky na okruhu Lausitzring.
Šlo o sériové vozy Hyundai Kona Electric na standardních pneumatikách Nexen Nfera SU1 rozměru 215/55 R17 s nízkým valivým odporem. Dojezd podle normy WLTP je tedy 484 km v kombinovaném režimu. V městském režimu je ale dojezd delší a průměrná rychlost všech posádek odpovídala právě běžné průměrné rychlosti v městském provozu. Díky tomu, že se pokus odehrával na okruhu, ale mohly jet mnohem plynuleji. Klimatizace zakázaná nebyla, ale ani jeden z týmů si nechtěl zkrátit dojezd jejím použitím.
Všechny tři vozy Hyundai Kona ujely přes 1 000 km
Výsledkem bylo, že při průměrné rychlosti mezi 29 a 31 km/h dosáhly všechny tři posádky dojezdu přes 1 000 kilometrů. Konkrétně jednotlivým vozům došla elektrická energie po ujetí 1 018,7 km, 1 024,1 km a 1 026,0 km. „Kona Electric v tomto testu předvedla svůj potenciál úsporného a ekologického lifestylového SUV,“ říká Jürgen Keller, generální ředitel společnosti Hyundai Motor Deutschland GmbH. „Tyto výsledky potvrzují vhodnost tohoto elektromobilu pro každodenní provoz a také ukazují, že obavy z krátkého dojezdu elektromobilů by již měly patřit minulosti.“
Zároveň si tyto tři posádky ověřily, že ukazatel dojezdu je reálný a reaguje na jízdní styl. Vyzkoušely si také, jaké to je, když v elektromobilu Hyundai Kona dojde energie. Při stavu nabití nula procent pokračuje vůz v jízdě ještě několik set metrů, pak pokračuje setrvačností bez pohonu a nakonec se zastaví s mírným cuknutím, protože se z bezpečnostních důvodů aktivuje parkovací brzda.
Hyundai Kona Electric (test) - Elektrický unikát
Technické parametry Hyundai Kona Electric Power
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 165 × 1 800 × 1 565 mm, 1 760 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 395 Nm |
Baterie | 67,1 kWh (64 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 72 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,3 kWh / 100 km, dojezd: 484 km |
Cena od | 1 099 990 Kč |
Očekával bych nošovickou KONU_2020.