Vozy Hyundai Kona Electric ujely přes 1 000 km na jedno nabití

2
Vozy Hyundai Kona Electric ujely přes 1 000 km na jedno nabití
Fotografie: hyundai.cz
  • Ve vozech Hyundai Kona Electric kroužily tři posádky na okruhu Lausitzring
  • Jejich průměrná rychlost odpovídala běžné průměrné rychlosti dosahované v městském provozu
  • Nejlepší posádka ujela 1 026 kilometrů, hranici 1 000 km překonaly všechny

Elektromobily značky Hyundai jsou známé svojí úsporností. Nejúspornější je sice Ioniq Electric, ale v Nošovicích vyráběná Kona Electric má zase díky 64kWh baterii delší dojezd. Automobilka Hyundai se proto rozhodla prověřit dojezd v extrémních podmínkách a uspořádala soutěž v dojezdu pro tři posádky na okruhu Lausitzring.

Šlo o sériové vozy Hyundai Kona Electric na standardních pneumatikách Nexen Nfera SU1 rozměru 215/55 R17 s nízkým valivým odporem. Dojezd podle normy WLTP je tedy 484 km v kombinovaném režimu. V městském režimu je ale dojezd delší a průměrná rychlost všech posádek odpovídala právě běžné průměrné rychlosti v městském provozu. Díky tomu, že se pokus odehrával na okruhu, ale mohly jet mnohem plynuleji. Klimatizace zakázaná nebyla, ale ani jeden z týmů si nechtěl zkrátit dojezd jejím použitím.

Všechny tři vozy Hyundai Kona ujely přes 1 000 km

Výsledkem bylo, že při průměrné rychlosti mezi 29 a 31 km/h dosáhly všechny tři posádky dojezdu přes 1 000 kilometrů. Konkrétně jednotlivým vozům došla elektrická energie po ujetí 1 018,7 km, 1 024,1 km a 1 026,0 km. „Kona Electric v tomto testu předvedla svůj potenciál úsporného a ekologického lifestylového SUV,“ říká Jürgen Keller, generální ředitel společnosti Hyundai Motor Deutschland GmbH. „Tyto výsledky potvrzují vhodnost tohoto elektromobilu pro každodenní provoz a také ukazují, že obavy z krátkého dojezdu elektromobilů by již měly patřit minulosti.

Zároveň si tyto tři posádky ověřily, že ukazatel dojezdu je reálný a reaguje na jízdní styl. Vyzkoušely si také, jaké to je, když v elektromobilu Hyundai Kona dojde energie. Při stavu nabití nula procent pokračuje vůz v jízdě ještě několik set metrů, pak pokračuje setrvačností bez pohonu a nakonec se zastaví s mírným cuknutím, protože se z bezpečnostních důvodů aktivuje parkovací brzda.

Hyundai Kona Electric (test) - Elektrický unikát

Technické parametry Hyundai Kona Electric Power

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 165 × 1 800 × 1 565 mm, 1 760 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 395 Nm
Baterie67,1 kWh (64 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 72 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,3 kWh / 100 km, dojezd: 484 km
Cena od1 099 990 Kč
Související články
Diskuze ke článku
Ladislav Sazama
Ladislav Sazama
Asi omylem máte pod článkem Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2019) Electric.
Očekával bych nošovickou KONU_2020.
Marek Tomíšek
Moc děkuji za upozornění. Máte pravdu, asi jsem se překlikl. Opravím to.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze