Vozy Hyundai Kona Electric ujely přes 1 000 km na jedno nabití

2
Vozy Hyundai Kona Electric ujely přes 1 000 km na jedno nabití
Fotografie: hyundai.cz
  • Ve vozech Hyundai Kona Electric kroužily tři posádky na okruhu Lausitzring
  • Jejich průměrná rychlost odpovídala běžné průměrné rychlosti dosahované v městském provozu
  • Nejlepší posádka ujela 1 026 kilometrů, hranici 1 000 km překonaly všechny

Elektromobily značky Hyundai jsou známé svojí úsporností. Nejúspornější je sice Ioniq Electric, ale v Nošovicích vyráběná Kona Electric má zase díky 64kWh baterii delší dojezd. Automobilka Hyundai se proto rozhodla prověřit dojezd v extrémních podmínkách a uspořádala soutěž v dojezdu pro tři posádky na okruhu Lausitzring.

Šlo o sériové vozy Hyundai Kona Electric na standardních pneumatikách Nexen Nfera SU1 rozměru 215/55 R17 s nízkým valivým odporem. Dojezd podle normy WLTP je tedy 484 km v kombinovaném režimu. V městském režimu je ale dojezd delší a průměrná rychlost všech posádek odpovídala právě běžné průměrné rychlosti v městském provozu. Díky tomu, že se pokus odehrával na okruhu, ale mohly jet mnohem plynuleji. Klimatizace zakázaná nebyla, ale ani jeden z týmů si nechtěl zkrátit dojezd jejím použitím.

Všechny tři vozy Hyundai Kona ujely přes 1 000 km

Výsledkem bylo, že při průměrné rychlosti mezi 29 a 31 km/h dosáhly všechny tři posádky dojezdu přes 1 000 kilometrů. Konkrétně jednotlivým vozům došla elektrická energie po ujetí 1 018,7 km, 1 024,1 km a 1 026,0 km. „Kona Electric v tomto testu předvedla svůj potenciál úsporného a ekologického lifestylového SUV,“ říká Jürgen Keller, generální ředitel společnosti Hyundai Motor Deutschland GmbH. „Tyto výsledky potvrzují vhodnost tohoto elektromobilu pro každodenní provoz a také ukazují, že obavy z krátkého dojezdu elektromobilů by již měly patřit minulosti.

Zároveň si tyto tři posádky ověřily, že ukazatel dojezdu je reálný a reaguje na jízdní styl. Vyzkoušely si také, jaké to je, když v elektromobilu Hyundai Kona dojde energie. Při stavu nabití nula procent pokračuje vůz v jízdě ještě několik set metrů, pak pokračuje setrvačností bez pohonu a nakonec se zastaví s mírným cuknutím, protože se z bezpečnostních důvodů aktivuje parkovací brzda.

Hyundai Kona Electric (test) - Elektrický unikát

Technické parametry Hyundai Kona Electric Power

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 165 × 1 800 × 1 565 mm, 1 760 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 395 Nm
Baterie67,1 kWh (64 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 72 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,3 kWh / 100 km, dojezd: 484 km
Cena od1 099 990 Kč
Diskuze ke článku
Ladislav Sazama
Ladislav Sazama
Asi omylem máte pod článkem Technické parametry Hyundai Ioniq electric (2019) Electric.
Očekával bych nošovickou KONU_2020.
Marek Tomíšek
Moc děkuji za upozornění. Máte pravdu, asi jsem se překlikl. Opravím to.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze