Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Jedná se o systém Predictive Efficient Drive, který automaticky optimalizuje hybridní systém na základě údajů z GPS, uskutečněných jízd a ze stylu jízdy řidiče, aby dokázal jet maximální dobu na baterii. Tím se sníží spotřeba paliva a provozní náklady. Predictive Efficient Drive zohledňuje informace, jako jsou podmínky na trase, provoz nebo terén, a umožňuje systému předvídat, kolik energie bude potřeba. Na základě údajů z navigačního systému je také schopen identifikovat místa, kde řidič nejčastěji brzdí příliš prudce, a navrhnout dřívější zahájení brzdění, aby se získalo co nejvíce energie.
Když se vůz blíží k dálnici nebo příjezdové cestě, kde je potřeba extra energie, systém přepne vůz do hybridního režimu a ve městě nebo před vjezdem do rušnější oblasti předem nabije baterii a automaticky aktivuje elektrický režim EV, aby zajistil tichou jízdu bez emisí. S větším počtem ujetých kilometrů, a tedy i s větším množstvím poskytovaných údajů, se zvyšuje účinnost systému. Systém Predictive Efficient Drive funguje jak u full hybridů, tak u plug-in hybridů, kde umožňuje ještě lepší využití výkonné baterie a zvýšení dojezdu v elektrickém režimu. Systém je k dispozici u modelů NX a RX, stejně jako u nového UX 300h s hybridním pohonem páté generace. Lexus pracuje na těchto technologiích už několik let. Snižují spotřebu paliva a emise CO² díky co nejefektivnějšímu využití hybridního pohonu.
Dalším počinem v této oblasti je aplikace Lexus Link, která uživatelům pomáhá sdílet tipy a rady, jak jezdit s hybridním vozem hospodárněji, jak prodloužit dobu jízdy v elektrickém režimu, a snížit tak spotřebu paliva. Lexus elektrifikuje prémiovou třídu již téměř dvě desetiletí. Model RX 400h představený v roce 2005 byl prvním SUV v hybridu. Od té doby vyjelo na silnice již 2,8 milionu vozů Lexus s elektrifikovaným pohonem. Již dnes je v nabídce značky nejen plnohodnotný hybrid, ale zakoupit lze dále plug-in hybridní vozy. Hybridní ústrojí nabízené u modelu RX 500h kombinuje přednosti přeplňovaného motoru s objemem 2,4 l, automatické převodovky, dvou elektromotorů a inovativního systému pohonu 4×4 DIRECT4.