Model nazvaný NXT Rage je prémiový elektrický motocykl s monokokem z uhlíkových vláken precizně navržený tak, aby odpovídal cenovkám ze sortimentu luxusního zboží. Jeho výrobce NXT Motors je nový holandský startup, který se zavázal k produkci 100% elektrických motocyklů. Firma už dříve odhalila 2 prototypy nazvané NXT Raw a právě NXT Rage, který ale tento víkend přestavila v předprodukční podobě. Společnost tvrdí, že díky využití technologie karbonových vláken je její motocykl 2krát pevnější a o 25 % lehčí než motorky stejné třídy.
Motocykly využívající karbonová vlákna jsou často velmi drahé, jak jsme se mohli přesvědčit třeba v případě Arc Vector, jehož cenovka se vyšplhala na závratné 2 665 710 Kč. Tento fakt sice z NXT Rage dělá dostupnější zboží, avšak i přes to se bude cena pohybovat okolo 650 tisíc. S touto cenou se zařadí mezi prémiové motocykly typu LiveWiru od společnosti Harley-Davidson. Řadí se však motorka do této třídy i díky svým specifikacím? To nevíme. NXT Motors totiž motorku představili, ale neuvedli specifikace, a to s následujícím vysvětlením: „Specifikace jsou slibné, ale v současné chvíli vám je neprozradíme. Budou potvrzeny a certifikovány na jaře roku 2019, až budou potvrzeny rezervace a motorka vejde do produkce.“
Když mluvíme o rezervacích, tak motorku je skutečně možné si už nyní předobjednat. Své místo v pořadníku si vysloužíte za 950 eur, tedy nějakých 25 tisíc korun. Společnost očekává, že první kusy k zákazníkům dorazí letos v létě.
Zatímco ještě nemáme žádné údaje týkající se hnacího ústrojí, zbytek motocyklu se již předvádí v plné kráse, aby se pokusil opodstatnit svou vysokou cenu. Dvojité přední brzdy a velká schránka na baterie naznačují, že Rage bude pravděpodobně schopen buď poměrně vysokých rychlostí, nebo slušného dojezdu, pokud ne rovnou obojího. Podvozek Öhlins je dalším příkladným prvkem, který by měl motocyklu poskytnout perfektní ovladatelnost a kvalitu jízdy, i když pravděpodobně přispívá k vysoké ceně. Rage také disponuje velkým 7palcovým barevným displejem, který zanechává řídítka čistá a otevřená. Řídítka jsou v optimální výšce, kdy umožňují sportovní jízdu, a zároveň jsou dostatečně vysoká, aby zůstala pohodlná i na delších trasách.