Super SOCO TC
test

Super SOCO TC

Stylový elektrický cafe racer do města
  • Stroj je perfektním společníkem do města a přilehlého okolí
  • Výrobce má v České republice hojné zastoupení, proto se k náhradním dílům a servisu dostává velmi snadno
  • Model TC má navýšený výkon na 3 kW a 150 Nm točivého momentu, maximální rychlost činí 85 km/h
  • Na českém trhu se cena pohybuje okolo 90 tisíc korun
  • V příštím roce se očekává nástupnický model TC MAX, který nabídne výkon 5 kW a maximálku přes 100 km/h

Model TC je dalším dítkem výrobce Super SOCO, pocházejícího z čínského Nanjingu. Jde o většího a silnějšího sourozence modelu TS 1200 R z minulého testu. TCčko se minimálně podle mého názoru designově velice povedlo – nese v sobě jak novodobé prvky, tak i nějaké retro, čímž zapadá do mé oblíbené kategorie cafe racerů.

Super Soco TC – videorecenze

Čím se liší od menšího TS 1200 R

Tento model je robustnější a váha se blíží klasické menší motorce, takže nebylo nutné si na něco zvykat nebo se něco přiučovat. I zde je nosnost maximálně 170 kilogramů, takže jsem motorku se svými 89 kilogramy zatížil o maličko víc než polovinou váhy, než dokáže uvézt. Dokonce ani moje výška 193 centimetrů mi nepřekážela, i když na motorce vypadám jako vosa na bonbónu. Poloměr otáčení je velmi slušný, takže se stroj ovládá velmi dobře, ale jsou malinko znát tlustší pneumatiky a vyšší váha, takže nedovoluje tolik co model TS. Bez baterií váží 84 kilogramů, s jednou baterií 95 kilogramů a se dvěma 106 kilogramů. Výkon je sice navýšen na 3 kW, ale váha a širší gumy si berou svoji daň, takže rychlost a reakce na plyn jsou velmi podobné jako u modelu TS.

Polstrované sedadlo je příjemně měkké a pohodlné, takže vám nezůstanou zapovězeny ani delší cesty. Na rozdíl od TSka, které má stoprocentně digitální displej, má TCčko velmi pěkně zpracovaný analogový tachometr v kombinaci s digitálním displejem, kde máte zbylé potřebné informace jako stav baterie, dojezd, teplota, počet ujetých kilometrů a zvolený výkonnostní stupeň.

Motor a výkon

Maximální točivý moment elektromotoru Bosch činí 150 Nm a výkon 3 kilowatty, takže nějakých 5 koní. Díky této kombinaci můžete uhánět rychlostí až 85 kilometrů za hodinu. Výkon lze přepínat třemi předvolenými stupni páčkou na řídítkách a není nutné kvůli tomu zastavovat. Nejnižší stupeň vám umožní maximální rychlost jen 45 km/h, ale zase nejvyšší možný dojezd nějakých 85–95 kilometrů. Prostřední stupeň vám dovolí rychlost až 65 km/h a dojezd mezi 65 a 75 kilometry. Nejvyšší stupeň nabídne 85 km/h a dojezd okolo 50 kilometrů.

Jako u všech modelů Super SOCO je i zde maximální rychlost nastavena od výroby na 45 km/h, ale toto omezení lze pomocí manuálu z YouTube snadno odstranit.

Baterie

Baterie u Super SOCO se mezi jednotlivými modely neliší. Má kapacitu 1,56 kWh (26 Ah) a váží 11 kilogramů. Celá je zapouzdřená do leteckého hliníku, který je vysoce odolný. Nabití do plna zabere domácí zásuvkou 6 hodin, ale ve vývoji je rychlonabíječka, které to zabere pouze 2 hodiny 10 minut. Baterie dodává Panasonic, LG a Samsung a jde o nejnovější generaci Li-Ion akumulátorů.

Plusy a mínusy

Díky tomu, že TCčko spadá do kategorie AM, jej můžete řídit už od 15 let. Nehledě na věk oceníte téměř nulové provozní náklady a se servisem je to to samé – motorka je téměř bezúdržbová. Super SOCO má vlastní mobilní aplikaci, ve které máte veškeré údaje o motorce, nejbližší servisy a tracking, takže když se vám ji někdo pokouší ukrást, víte o tom. Minule jsem zapomněl zmínit, že všechny modely Super SOCO jsou nastaveny tak, že po odemknutí jsou v pohotovostním režimu připravené ke spuštění pouhých 12 vteřin kvůli možnosti nechtěného stisknutí klíče v kapse nebo z jiných důvodů. Zatímco alarm u TSka byl velmi hlasitý, tak u modelu TC není prakticky slyšet.

Při testu se mi stala i menší nehoda, kdy mi po dešti při téměř nulové rychlosti podjelo na kočičích hlavách přední kolo a motorku jsem položil. Při tomto incidentu se mi ohnula řídítka i stupačka a rozbil jsem zpětné zrcátko. Všechny škody byly pouze v malém rozsahu a nijak zvlášť to neovlivnilo další testování. Kromě nové zkušenosti jsem se díky tomu dozvěděl, že náhradní díly na Super SOCO jsou za hubičku, přesněji v řádu stokorun u těchto menších oděrek. A když už jsme u nepříjemností, musím ještě zmínit, že jedna baterie z důvodu přehřívání při odběru připékala konektor sama k sobě a pokud jsem baterii po jízdě ihned neodpojil, 2× se mi stalo, že mi připečený konektor téměř nešel oddělit, což vyřešila až hrubá síla. Výrobce se ale k tomuto problému postavil čelem a v rámci reklamace poskytuje nový konektor. Od nového roku navíc budou konektory nového typu. Dlužno dodat, že problém nastává jen tehdy, když je vypnutý omezovač na 45 km/h

Od doby, co jsem motorky Super SOCO testoval, uběhla už nějaká doba a mezitím jsem se projel i na dalších elektrických motorkách ze stejné kategorie. Musím říct, že zpracováním a bytelností je Super SOCO značně převyšuje. Super SOCO sice stále trápí softwarové chybičky, ale ty jsou tak marginální, že nekazí celkový dojem.

Výstava ECIMA letos přinesla velmi bohatou nabídku co se týče elektrických motorek a výjimkou nezůstává ani Super SOCO. 6. listopadu byl představen model TC MAX vycházející z modelu TC, který nabídne prodloužený dojezd s pouze jednou větší nevyjímatelnou baterií, hnací řemen namísto elektromotoru v zadním kole, maximální rychlost přes 100 kilometrů v hodině a stylová paprsková kola.

Super SOCO se u nás stává stále populárnější. Její motocykly máte možnost vyzkoušet díky carsharingové společností re.volt. Na českém trhu se cena testovaného modelu zastavila na 89 990 Kč a náhradní baterie vás vyjde na 33 990 Kč. U společnosti TrendPark ale máte možnost zakoupit TCčko ve speciálním setu i s druhou baterií za 118 990 Kč a k tomu obdržet další výhody. Více informací případně naleznete na https://super-soco.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze