Model TC je dalším dítkem výrobce Super SOCO, pocházejícího z čínského Nanjingu. Jde o většího a silnějšího sourozence modelu TS 1200 R z minulého testu. TCčko se minimálně podle mého názoru designově velice povedlo – nese v sobě jak novodobé prvky, tak i nějaké retro, čímž zapadá do mé oblíbené kategorie cafe racerů.
Super Soco TC – videorecenze
Čím se liší od menšího TS 1200 R
Tento model je robustnější a váha se blíží klasické menší motorce, takže nebylo nutné si na něco zvykat nebo se něco přiučovat. I zde je nosnost maximálně 170 kilogramů, takže jsem motorku se svými 89 kilogramy zatížil o maličko víc než polovinou váhy, než dokáže uvézt. Dokonce ani moje výška 193 centimetrů mi nepřekážela, i když na motorce vypadám jako vosa na bonbónu. Poloměr otáčení je velmi slušný, takže se stroj ovládá velmi dobře, ale jsou malinko znát tlustší pneumatiky a vyšší váha, takže nedovoluje tolik co model TS. Bez baterií váží 84 kilogramů, s jednou baterií 95 kilogramů a se dvěma 106 kilogramů. Výkon je sice navýšen na 3 kW, ale váha a širší gumy si berou svoji daň, takže rychlost a reakce na plyn jsou velmi podobné jako u modelu TS.
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
Polstrované sedadlo je příjemně měkké a pohodlné, takže vám nezůstanou zapovězeny ani delší cesty. Na rozdíl od TSka, které má stoprocentně digitální displej, má TCčko velmi pěkně zpracovaný analogový tachometr v kombinaci s digitálním displejem, kde máte zbylé potřebné informace jako stav baterie, dojezd, teplota, počet ujetých kilometrů a zvolený výkonnostní stupeň.
Motor a výkon
Maximální točivý moment elektromotoru Bosch činí 150 Nm a výkon 3 kilowatty, takže nějakých 5 koní. Díky této kombinaci můžete uhánět rychlostí až 85 kilometrů za hodinu. Výkon lze přepínat třemi předvolenými stupni páčkou na řídítkách a není nutné kvůli tomu zastavovat. Nejnižší stupeň vám umožní maximální rychlost jen 45 km/h, ale zase nejvyšší možný dojezd nějakých 85–95 kilometrů. Prostřední stupeň vám dovolí rychlost až 65 km/h a dojezd mezi 65 a 75 kilometry. Nejvyšší stupeň nabídne 85 km/h a dojezd okolo 50 kilometrů.
Jako u všech modelů Super SOCO je i zde maximální rychlost nastavena od výroby na 45 km/h, ale toto omezení lze pomocí manuálu z YouTube snadno odstranit.
Baterie
Baterie u Super SOCO se mezi jednotlivými modely neliší. Má kapacitu 1,56 kWh (26 Ah) a váží 11 kilogramů. Celá je zapouzdřená do leteckého hliníku, který je vysoce odolný. Nabití do plna zabere domácí zásuvkou 6 hodin, ale ve vývoji je rychlonabíječka, které to zabere pouze 2 hodiny 10 minut. Baterie dodává Panasonic, LG a Samsung a jde o nejnovější generaci Li-Ion akumulátorů.
Plusy a mínusy
Díky tomu, že TCčko spadá do kategorie AM, jej můžete řídit už od 15 let. Nehledě na věk oceníte téměř nulové provozní náklady a se servisem je to to samé – motorka je téměř bezúdržbová. Super SOCO má vlastní mobilní aplikaci, ve které máte veškeré údaje o motorce, nejbližší servisy a tracking, takže když se vám ji někdo pokouší ukrást, víte o tom. Minule jsem zapomněl zmínit, že všechny modely Super SOCO jsou nastaveny tak, že po odemknutí jsou v pohotovostním režimu připravené ke spuštění pouhých 12 vteřin kvůli možnosti nechtěného stisknutí klíče v kapse nebo z jiných důvodů. Zatímco alarm u TSka byl velmi hlasitý, tak u modelu TC není prakticky slyšet.
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
Při testu se mi stala i menší nehoda, kdy mi po dešti při téměř nulové rychlosti podjelo na kočičích hlavách přední kolo a motorku jsem položil. Při tomto incidentu se mi ohnula řídítka i stupačka a rozbil jsem zpětné zrcátko. Všechny škody byly pouze v malém rozsahu a nijak zvlášť to neovlivnilo další testování. Kromě nové zkušenosti jsem se díky tomu dozvěděl, že náhradní díly na Super SOCO jsou za hubičku, přesněji v řádu stokorun u těchto menších oděrek. A když už jsme u nepříjemností, musím ještě zmínit, že jedna baterie z důvodu přehřívání při odběru připékala konektor sama k sobě a pokud jsem baterii po jízdě ihned neodpojil, 2× se mi stalo, že mi připečený konektor téměř nešel oddělit, což vyřešila až hrubá síla. Výrobce se ale k tomuto problému postavil čelem a v rámci reklamace poskytuje nový konektor. Od nového roku navíc budou konektory nového typu. Dlužno dodat, že problém nastává jen tehdy, když je vypnutý omezovač na 45 km/h
Od doby, co jsem motorky Super SOCO testoval, uběhla už nějaká doba a mezitím jsem se projel i na dalších elektrických motorkách ze stejné kategorie. Musím říct, že zpracováním a bytelností je Super SOCO značně převyšuje. Super SOCO sice stále trápí softwarové chybičky, ale ty jsou tak marginální, že nekazí celkový dojem.
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
![Super SOCO TC](https://cdn.24net.cz/resources/img/grey.gif)
Výstava ECIMA letos přinesla velmi bohatou nabídku co se týče elektrických motorek a výjimkou nezůstává ani Super SOCO. 6. listopadu byl představen model TC MAX vycházející z modelu TC, který nabídne prodloužený dojezd s pouze jednou větší nevyjímatelnou baterií, hnací řemen namísto elektromotoru v zadním kole, maximální rychlost přes 100 kilometrů v hodině a stylová paprsková kola.
Super SOCO se u nás stává stále populárnější. Její motocykly máte možnost vyzkoušet díky carsharingové společností re.volt. Na českém trhu se cena testovaného modelu zastavila na 89 990 Kč a náhradní baterie vás vyjde na 33 990 Kč. U společnosti TrendPark ale máte možnost zakoupit TCčko ve speciálním setu i s druhou baterií za 118 990 Kč a k tomu obdržet další výhody. Více informací případně naleznete na https://super-soco.cz.