Nedávno představený Mercedes-Benz EQXX všem vyrazil dech, za což mohl hlavně dojezd atakující hranici 1 000 km. Jenže posouvání limitů v oblasti dojezdu elektromobilů zřejmě teprve začíná, o čemž svědčí nová zpráva, s níž přichází insideevs.com. Na trhu se totiž objevuje nedávno vzniklá firma ONE z amerického Michiganu. Ta představila nový produkt, kterým je baterie s kapacitou 207,3 kWh. Tu technici firmy následně instalovali do Tesly Model S Long Range a světě div se, na světě je další rekord v oblasti dojezdu elektromobilů. Sluší se připomenout, že ve standardní výbavě nabídne Model S LR baterii s kapacitou „pouze“ 103,9 kWh.
Mercedes EQXX: pohled do budoucnosti s efektivitou v hlavní roli a dojezdem 1 000 km
Díky větší baterii se dojezd Tesly během zkoušek vyšplhal až na 752 mil, což je v přepočtu 1 210 km! Vůz se přitom rozhodně neschovával za návěsem kamionu a spáry v karoserii nebyly nikterak zaslepeny. Americký výrobce tak dokázal, že i s elektromobilem se dá za běžných podmínek ujet tolik, co do nedávna s velmi úsporným vozem s naftovým motorem. Navíc byl ve srovnání se standardní baterií Tesly nový akumulátor stejně velký. Nová baterie se jmenuje Gemini.
Jakási firma Nikola představila plně elektrický kamion. Bohužel, jak se ukázalo, napájený nikoli z baterky, ale ze sítě.
Ergo - dokud to nebudou sériově vyrábět a prodávat to za rozumnou cenu, bude to pro mě jen další báchorka o úžasných bateriích, které nikdy nikdo neviděl, a nejspíš asi ani neuvidí.