😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Elektro pro každého: Volkswagen ID. EVERY1 odhalen

Aktualizováno o VIDEO a živé fotky z premiéry
Elektro pro každého: Volkswagen ID. EVERY1 odhalen
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Volkswagen ukázal studii Volkswagen ID. EVERY1
  • Jde o předobraz Volkswagenu ID.1, tedy základního elektromobilu za 500 tisíc korun
  • Do roku 2027 chce Volkswagen uvést 9 nových elektromobilů

Elektrický VW ID. EVERY1 naživo. Bude stát 500 tisíc Kč

Již od Brouka přináší Volkswagen dostupnou mobilitu pro miliony lidí kompaktními a sympatickými vozy. Ostatně, má to i v názvu, protože Volkswagen znamená lidový vůz. Nyní se chce Volkswagen k tomuto odkazu vrátit i ve světě elektromobility. Německá automobilka totiž představila studii Volkswagen ID. EVERY1, která je předobrazem základního elektromobilu této značky. Jeho sériovou verzi uvede Volkswagen na trh v roce 2027 s cenovkou začínající kolem 20 tisíc eur, tedy v přepočtu 500 tisíc korun. S názvem studie si Volkswagen pohrál podobně, jako u studie ID.2all. „To all“ znamená „pro všechny“ a podobnou hříčkou číslovky a slova Volkswagen říká, že Volkswagen ID.1 bude pro každého – everyone.

Volkswagen ID.2, který má vycházet ze studie ID.2all, bude uveden na trh v roce 2026 a cenovka má začínat na 25 tisících eur, tedy okolo 625 tisíc korun. Oba modely budou součástí nové rodiny elektrických městských vozů s pohonem předních kol. Jsou založeny na nové modulární elektrické platformě Volkswagenu, která je označována jako MEB entry. Na rozdíl od standardní elektrické platformy MEB má primárně pohon předních kol.

Volkswagen ID. EVERY1 je poslední dílek skládačky

Maximální rozmanitost je jedním z cílů nabídky Volkswagenu. Atraktivní mobilita v elektrické éře z Evropy pro Evropu je jedním z ústředních pilířů plánu značky do budoucna. S uvedením zcela elektrické rodiny městských vozů v Evropě od roku 2026 nabídne Volkswagen nejrozmanitější portfolio v segmentu velkoobjemových vozů – od efektivních modelů se spalovacím motorem a vyspělých hybridů až po plně elektrická vozidla orientovaná na budoucnost. „ID. EVERY1 představuje poslední dílek skládačky na naší cestě k nejširší nabídce modelů v objemovém segmentu. Každému zákazníkovi pak nabídneme správný vůz se správným systémem pohonu – včetně cenově dostupné plně elektrické základní mobility,“ říká Thomas Schäfer. „Naším cílem je být do roku 2030 technologickým leaderem mezi velkosériovými výrobci na světě. A jako značka pro každého – přesně tak, jak byste to od Volkswagenu očekávali.

VW ID. Every1 naživo

Volkswagen ID. EVERY1 míří mezi Polo a Up

Studie Volkswagen ID. EVERY1 sice podle Volkswagenu míří do segmentu, kde je Volkswagen Polo, ale reálně spíše o půl segmentu níže, tedy mezi Polo a e-Up. Na délku totiž měří pouze 3 880 mm, což je na spodní hranici segmentu B. Výška pak je 1 490 mm a šířka 1 816 mm. Vnitřními rozměry by ale skutečně měl nejmenší elektrický Volkswagen být alternativou k Polu. Díky lepší prostorové efektivitě plně elektrické platformy mu totiž stačí menší karoserie na srovnatelný vnitřní prostor se spalovacím modelem. Něco podobného můžeme vidět například u Golfu a ID.3, kde při podobných vnějších rozměrech nabídne ID.3 více místa uvnitř, zejména pro posádku. To potvrzuje i zavazadlový prostor, který má u ID. EVERY1 objem 305 litrů, což je i v segmentu B mírně nadprůměrná hodnota.

Na designu, který ukazuje nový designový jazyk značky, pak vidíme odkaz na starší Volkswageny Golf. Na ty odkazuje například masivní C sloupek. Ten byl nejvýraznější u Golfu 2. a 3. generace a právě 3. generaci Golfu připomíná i příď vozu. Na rozdíl od většiny vozů v této třídě pak je Volkswagen ID. EVERY1 výrazně rozkročený, tedy poměrně široký vzhledem k výšce. To mu dává sportovní vzhled a připomíná například sportovně střižené Golfy GTI.

VW ID. EVERY1 naživo

Představený koncept zatím nemá hotový interiér, takže jsem do něj naživo nahlédnout nemohl, nicméně z vizualizací je mnoho věcí jasných. Svěží, jednoduchý a hravý interiér s důrazem na vzdušnost a úložné prostory bude plný recyklovaných materiálů. Dominantou je velký displej s novou verzí infotainmentu, před řidičem Volkswagen z ergonomických důvodů zachoval malý displej stejně, jako je tomu u ID.7. Z hlediska ergonomie určitě potěší fyzická tlačítka na volantu i pro ovládání klimatizace a Volkswagen se tím vrací k tradičnímu uspořádání.

I přesto, že jde o koncept, oznámil Volkswagen i technické parametry, které velmi pravděpodobně odpovídají produkční verzi. Jak jsem zmínil na začátku, novinka bude stát na upravené platformě MEB určené pro nejlevnější vozy. Hlavním rozdílem je nižší výkon a pohon přední nápravy místo zadní. A ptáte se, proč má přední náhon? Údajně je to kvůli lepšímu využití prostoru, většímu kufru a větší prostornosti interiéru, určitě je důvodem také snížení nákladů na výrobu.

Volkswagen ID. EVERY1 má pouze 70 kW

Nově vyvinutý elektromotor má výkon 70 kW a ID. EVERY1 s ním může jet maximálně 130 km/h. Kapacita ani typ baterie zatím známé nejsou, nicméně Volkswagen slibuje dojezd minimálně 250 kilometrů WLTP.

Rodina Nový Volkswagen ID. Every1 jako koncept předznamenává sériové provedení ID.1, které se za cenu kolem 500 tisíc korun začne prodávat v roce 2027. O něco větší model ID.2 a jeho sportovní verze s přídomkem GTI se na trhu objeví v příštím roce a Volkswagen slibuje, že ještě letos na podzim se dočkáme odhalení čtvrtého člena nové rodiny elektrických městských aut, což by mohl být malý cross-over. Ale to teprve uvidíme.

Větší ID.2 se představí a začne prodávat v roce 2026

Jsme na premiéře vozu ID. Every1, takže se můžete těšit na podrobnější první dojmy včetně videa a budeme se snažit získat co nejvíce informací. Pokud vás na Volkswagenu ID. EVERY1 něco zajímá, můžete se ptát v komentářích pod tímto článkem.

Diskuze ke článku
David Svoboda
David Svoboda
Me se Evry1 nelibi, vypada to jako auto z devadesatych let. Design svetel se nepovedl. Treba vymysli jina autombilka peknejsi auto.
Jan Liška
Jan Liška
Naposledy upraveno: 7. 3. 13:07
Taky nejsem nadšený, působí poněkud obtloustle, na takového prcka. Vadí mi hlavně vysoká dolní linka oken, vzadu to bude jak v tanku. Narozdíl od Golfu MK3, ze kterého si jakože bere insipiraci. Ale vnější design skousnu, když to bude pohodlné a uživatelsky přívětivé auto s technikou odpovídající roku 2027.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 6. 3. 10:22
Mně se hodně libí ID.2 Je pravda, že jsem asi taky očekával více od ID.1, ale tak ty auta v dané kategorii většinou nejsou moc pěkná, podle mě se to naposeldy povedlo u původního Fiatu 500, nová 500 už taky není taková. A určitě ještě za mě u hodně opomíjeného autíčka, to byl Opel Adam, to je za mě jednička v segmentu A.
Petr Štěpánek
Petr Štěpánek
jj poslední dílek do skládačky ..... rakvička už je kompletní

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze