Společnost ABC Companies, severoamerický prodejce autokarů, nedávno dokončila 1 700 mil (2 736 km) dlouhou cestu přes severozápadní Pacifik s použitím plně elektrického autobusu Van Hool CX45E, o čemž píše electrek.co. Elektrobus měl naplánovanou trasu z Newarku v Kalifornii do Seattlu ve Washingtonu. Celou cestu přitom využíval výhradně veřejné nabíjecí stanice. Tento velký „výlet“ měl za úkol předvést potenciál a schopnosti dálkového elektrického autobusu. Samotná firma ABC Companies je v USA a Kanadě velmi známým prodejcem autokarů, přičemž ani výrobce autobusu Van Hool zrovna není neznámý.
K cestě byl využit model autobusu CX45E, který pojme až 56 sedících cestujících. Do provozu byl uveden v prosinci roku 2020 a měl za úkol sbírat důležitá data z cesty. Tímto testem společnost Van Hool ukázala rostoucí potenciál elektrických autobusů a otestovala nabíjecí infrastrukturu. Autobus během cesty využívala i firma MTRWestern. Během několika etap z Newarku v Kalifornii do Seattlu se na palubě vystřídaly různé skupiny cestujících a autobus sloužil po celém severozápadním Pacifiku.
Samotný elektrobus je vybaven bateriovými sadami „Proterra Powered“, které využívají vysokoenergetické články NMC o celkové kapacitě 676 kWh. Výsledkem bylo, že elektrobus byl schopen na jedno nabití ujet i 420 km. Dalším cílem dálkového výletu bylo otestovat užitečnost dobíjecích stanic na typické trase, zejména pro větší užitková vozidla. Bylo zjištěno, že v pravidelných intervalech je k dispozici dostatek nabíjecích stanic, které pomohu bez problémů navýšit celkový dojezd. I přesto vše našlo pár míst, která koncepcí nevyhovují elektrickým autobusům a větším nákladním vozidlům.
Společnost ABC Companies dodává, že jednotlivé doby nabíjení byly kratší, než se předpokládalo. V průměru se Van Hool CX45E nabíjel 2,5 až 3 hodiny. Bylo to hlavně z důvodu, že elektrobus nikdy nevyužil více než 65 % dostupné energie v daném úseku cesty.