Hromadné nákupy unifikovaného typu železničního vozidla jsou osvědčenou metodou, jak výrazně ušetřit na nákupu i následném servisu. Vyprávět by o tom mohly třeba rakouské železnice ÖBB, které v předminulé a minulé dekádě objednaly rovnou 322 univerzálních lokomotiv Siemens Euro Sprinter 64U2 „Taurus“, a získaly tak flotilu výkonných a rychlých moderních strojů. Ty nejenže zvládají téměř cokoliv od těžkých transalpských nákladních přetahů ve dvoj či vícenásobné trakci přes příměstské osobáky až po vratné soupravy RailJet jezdící až 230 km/h, ale nahradily i roztříštěný park celkem pěti řad starších lokomotiv. Navíc byly díky množstevním slevám pořízeny za 2,63 milionu eur (62 milionů korun) za kus, tedy prakticky za polovinu, než takové stroje obvykle stojí.
Stejnou cestou se chce vydat irský státní dopravce Irish Rail, který s Alstomem uzavřel desetiletou rámcovou smlouvu rovnou na 750 pětivozových motorových jednotek EMU a BEMU typu X’trapolis DART včetně 15letého servisu. Jde o největší investici v historii irských drah a má výrazně zkvalitnit a dekarbonizovat příměstskou dopravu zejména kolem Dublinu. Výjimečný je tento kontrakt také tím, že významnou část objednávky utvoří dvousilové jednotky BEMU vybavené jak klasickým trakčním sběračem, tak bateriemi na minimálně 80 km jízdy mimo trolejové vedení. Z dosud závazně objednaných 37 sedmi jednotek je plných 31 v provedení BEMU, v dalších objednávkách se s nimi ve velkých objemech také počítá.
Pětivozové, plně průchozí a plně nízkopodlažní jednotky měří 82 metrů, pojmou 550 cestujících a nabídnou vyhrazené prostory pro vozíčky, kola, rodiny, nabíječky nejen pro mobily, ale i pro elektrické koloběžky a bicykly. Nebudou chybět výsuvné plošiny ve dveřích pro pohodlný nástup hendikepovaných pasažérů, pokročilé informační systémy a kamery sledující celý prostor vlaku. Do provozu zasáhnout v roce 2025, Alstom je bude montovat v tamějším závodě, kde také aktuálně vystavil průchozí maketu vlaku 1:1.