Další zbraň na Teslu. Nio ET5 půjde po krku Modelu 3

1
Další zbraň na Teslu. Nio ET5 půjde po krku Modelu 3
Fotografie: Nio
  • Ve střední třídě technicky nabitých elektromobilů začíná být husto
  • Nio slibuje nejen extrémní dojezd, ale i výjimečné služby
  • To vše za ceny, srovnatelné s Teslou Model 3

Že elektrický sedan střední třídy Nio ET5 vznikl jako přímá odpověď na Teslu Model 3, se výrobce nesnaží sebeméně zakrývat. Svědčí o tom nejen velmi blízké startovní ceny, ale i typ a design karoserie, který už snad nemůže být podobnější. Jenže Čína přichází do nastávajícího duelu s řadou nových zbraní, na něž protistrana nemá zatím odpověď. V první řadě jde o volitelnou baterii Ultralong Range s kapacitou 150 kWh, s níž se normovaný dojezd vyšplhá ke snovým 1 000 km. Jen pro úplnost dodejme, že podle měkčí čínské normy CLTC, i přesto by ale hodnoty WLTP mohly přepisovat historii.

A samozřejmě i s konceptem BAAS (Battery as a Service), rovněž volitelným. V jeho rámci si baterii jen pronajímáte a ve výměnných stanicích dostanete jinou, plně nabitou, za zlomek času, než trvá klasické nabíjení. Výměnné stanice už masově rostou v Číně, první se otevírají rovněž v Norsku (do konce roku 2022 by jich mělo být po celém světě 1 300), které bylo vybráno jako vstupní země na evropský trh. A konečně tu máme luxusní butiky Nio house, kde bude možné vyřídit vše kolem nákupu či servisu ve stylovém designovém prostředí. První takový už rovněž stojí na dobré adrese v norské metropoli.

Nio ET5 si na nejsilnější Teslu Model 3 vyšlápne i výkonově. Se systémovým výkonem dvou elektromotorů 480 k a 700 Nm zrychlí z klidu na stovku za 4,3 s a díky velmi nízkému součiniteli čelního odporu vzduchu 0,24 by mělo polykat kilometry velmi efektivně. I přes použití exkluzivních bezrámových bočních dveří. Uvnitř samozřejmě čeká vysoký luxus ve stylovém balení, mezi nímž vyniká unikátní virtuální panoramatický displej PanoCinema. Ten odpovídá ekvivalentu 201 palců (511 cm), promítá se šest metrů před oči a nabízí rozšířenou i virtuální realitu s pomocí páru speciálních brýlí.

Vůz vstoupí do prodeje v Číně zkraje příštího roku se startovní cenou odpovídající zhruba 40 000 dolarům (896 tisíc Kč) se službou BAAS, případně 51 000 dolarům (1 142 000 Kč) se základní 75kWh baterií. Na výběr bude ještě 100 kWh, rovněž s volitelnou službou BAAS, případně zmíněná kapacita 150 kWh, které se BAAS netýká. Později v průběhu následujícího roku se dočkají i vybrané evropské trhy. Kromě zmíněného Norska i Německo a Nizozemsko. Do roku 2025 by počet zemí měl narůst na 25.

Elegantní proporce s oblou střechou jasně ukazují, kdo je tu považován za největšího soupeře
Související články
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Notyvole a je to tu. Nevěřím, že šlápnou vedle a bude to stejně děsný auto jak TM3. Stejně tak nevěřím, že ET5 75kwh ujede stejně jak TM3LR..to v této verzi ještě nedají, ale zase věřím, že baterie bude kvalitní a ztrácet kapacitu bude pomalu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze