Další elektrický pick-up. Americké jméno, čínský původ a energie ze slunce

Další elektrický pick-up. Americké jméno, čínský původ a energie ze slunce
Fotografie: EdisonFuture
  • Rivianu, Tesle, Fordu a Jeepu roste další konkurence
  • Čínský startup se sídlem v USA začne brzy přijímat objednávky
  • O pohon se postarají baterie i solární panely

Že se elektromobil stává vítaným doplňkem i pro firmy, které se primárně zabývají něčím jiným, svědčí vlna ohlášených novinek v poslední době. Stejně jako jejich pojmenovávání po slavných vynálezcích a elektrotechnicích. Patří k nim i EdisonFuture, nový projekt čínské firmy SPI Energy, založené v roce 2016. Ta se zabývá především obnovitelnými zdroji energie, přesto si navrhla vlastní elektrický pick-up a míní jej vyrábět. V listopadu začne přijímat objednávky na první dva představené modely, aniž by přitom přehnaně zdůrazňovala svůj neamerický původ. Právě za mořem totiž bude nově založená automobilka působit a tamtéž má i svá sídla.

V první vlně tedy vyjedou dva užitkové terénní modely, vybavené řadou netradičních řešení. EdisonFuture EF1-T je šestimístný, čtyřdveřový velký pick-up, EF1-V je pak na stejných technických základech postavený užitkový třímístný furgon. K mání budou, jak je dnes zvykem, konfigurace s různými počty motorů. Standard nabídne jediný o výkonu 470 koní a zrychlení 0–96 km/h za 6,5 s. Pickup EF1-T s ním utáhne 3 400 kg vážící vlek. Premium poženou dva motory silou 690 koní, na 96 km/h zrychlí za 4,5 s a utáhne 3,6 tuny. Analogické hodnoty pro třímotorové Super znějí 816 k, 3,9 s a 3,9 t. Dvoumetrovou ložnou plochu půjde za příplatek prodloužit na 2,44 m.

Zájemci si mohou doobjednat i netradičně řešené solární panely na střechu. Ty pokrývají nejen kabinu, ale při zavřeném krytu i korbu. Na furgonu pak budou pevné. K dispozici budou i zpětné kamery či speciální vyjímatelné hliníkové boxy na nářadí ve dveřích.

Dodávka EF1-V se bude nabízet pouze v jedno a dvoumotorové verzi. První, pojmenovaná Standard, se spokojí se 400 k, druhá Long Range pak s 690 k. Povolené hmotnosti přívěsů se neliší, stejně jako zrychlení 0–96 km/h. Podle verze pojme 7,4 nebo 11,3 m3 nákladu. Nic bližšího zatím společnost neoznámila, neznáme ani ceny. Budeme si muset nejspíš počkat až na Los Angeles Auto Show ve druhé polovině listopadu, kam se společnost SPI chystá.

Čínská společnost SPI Energy chce obrátit Spojené státy na víru pick-upovou
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze