Čistě elektrický Lexus UX 300e konečně vstupuje na evropský trh

Čistě elektrický Lexus UX 300e konečně vstupuje na evropský trh
Fotografie: lexus.com
  • Výkon elektromotoru činí 150 kW
  • Lexus poskytne i speciální přístup k desítkám tisíc nabíjecích stanic
  • Dojezd na plně nabité baterie činí až 315 km

Japonská značka Lexus konečně uvedla do evropského prodeje svůj první elektromobil. Tím je model UX 300e a podle insideevs.com bude zatím novinka prodávána na vybraných evropských trzích. Plně elektrický Lexus UX 300e se sice představil světu již v půlce letošního roku, ale teprve teď došlo na prodej v Evropě. Výrobce o voze říká, že je to aktuálně nejvyspělejší automobil z nabídky a také jeho technické parametry nejsou vůbec k zahození.

Na plně nabité, vzduchem chlazené baterie s kapacitou 54,3 kWh, ujede podle výrobce až 315 km. Baterie se skládá z 288 lithium-iontových článků a výrobce na ní dává záruku deset let, případně 1 milion kilometrů. Současně s tím garantuje, že po celou dobu neklesne její celková využitelná kapacita pod 70 %. V rámci evropského trhu se pak Lexus spojil s firmou Digital Charging Solutions (DCS) a nabídl přístup k různým nabíjecím sítím pomocí jediného účtu a speciální RFID karty a aplikace.

Tato nabíjecí síť Lexus je již v současné době k dispozici, a to konkrétně ve Francii, Německu, Itálii, Norsku, Portugalsku, Španělsku, Švýcarsku a Velké Británii s celkovým počtem 85 000 nabíjecích stanic. Prvních šest měsíců služby je zdarma, poté bude účtován poplatek, přičemž ve Velké Británii služba vyjde na 4,95 libry měsíčně, v ostatních státech na 5,44 eur. Ceny nabíjení ovšem stále závisí na konkrétním nabíjecím bodě. Nový Lexus UX 300e nabídne 6,6kW palubní nabíječku a taktéž DC rychlé nabíjení s 50 kW. Ve druhém případě se jeho baterie mají nabít za přibližně 52 minut. Co se týče pohonu, jedná se o klasickou předokolku, přičemž výrobce omezil nejvyšší maximální rychlost na 160 km/h.

Technické parametry Lexus UX 300e (2020)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 495 × 1 840 × 1 540 mm, 1 540 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 200 koní, točivý moment: 300 Nm
Baterie54,3 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 300 km
Cena od1 000 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze