Češi automobily s elektrickým pohonem využívají, ale nekupují, vyplývá z průzkumu

16
Češi automobily s elektrickým pohonem využívají, ale nekupují, vyplývá z průzkumu
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • V České republice jsou elektromobily oblíbené, většinou je ale nevlastní
  • Důvodem pro to je cena a stále pro mnohé nedostatečná infrastruktura
  • Podle dat Schneider Electric využívá elektromobil 11 % řidičů, vlastní je ale zatím pouhé jedno procento

Elektroauto podle zmíněného průzkumu Schneider Electric využívá 11 % Čechů, ale jen 1 % ho vlastní. Ostatní si ho půjčují, popřípadě jezdí firemním. Nárůst zájmu o elektroauta mezi firmami je patrný a podporuje jej snaha o co nejudržitelnější podnikání. Limitem, a to samozřejmě nejen pro ně, je ovšem nízká dojezdová vzdálenost těchto vozů a s tím spojený problém s dobíjením. Další bariérou pro pořízení elektroauta je stále ještě vysoká pořizovací cena.

Počet elektrovozů se však stále zvyšuje, a to i v ČR. V roce 2020 se aut s čistě elektrickým pohonem prodalo podle statistik meziročně o 330 % více. V absolutních číslech to znamenalo celkem 3 262 vozů. V uplynulém roce se jich u nás prodalo dalších 2 646. Od začátku ledna do konce května 2022 pak prodej elektromobilů stoupl o 33,4 % na 1 318 vozidel.

Zatímco mnoho automobilek směřuje svoji budoucnost pouze k elektrickým modelům, Toyota sází na širší nabídku pohonů, zejména pak na hybridní pohony, ale rovněž na plug-in hybridy, bateriové elektromobily i vodíkové palivové články. „Naší strategií je nabízet všechny perspektivní varianty pohonu a bedlivě sledovat, jak se bude situace na trhu automobilů vyvíjet. Kromě toho, v tuto chvíli rozhodně neexistuje jeden ideální pohon, ale pouze automobily, které jsou včetně svého pohonu vhodné pro konkrétní řidiče, firmy či služby,“ říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.

Například pro sdílené automobily je v současnosti nejvhodnější hybridní pohon. „Známým faktem je, že pro plně elektrické automobily není v ČR dostatek dobíjecích stanic, proto z našeho pohledu nejsou pro carsharing tak vhodné. Pokud chce provozovatel co nejekologičtější řešení a jistotu dojezdu, pak je hybridní řešení ideální,“ říká Milan Beutl, ředitel Anytime carsharing. „Se zájmem sledujeme také vývoj na trhu alternativních pohonů automobilů a snažíme se najít ideální variantu pro blízkou budoucnost. Z toho, co se na trhu reálně nabízí, je vodíkový pohon smysluplným řešením, které může brzy začít velmi dobře fungovat,“ dodává Milan Beutl.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Co to má bejt proboha za shluk blábolů? Dneska je 1.4.?
Josef L
Josef L
Octavia v automatu a slušné výbavě stojí přes milion Kč a prý jsou elektroauta drahé. Zřejmě článek má za úkol říci, kupte si spalovací auto, sice bude skoro stejně drahé jako BEV, ale za to budete jezdit 3x dráž :)
Marek M.
Marek M.
Naposledy upraveno: 24. 7. 2022 11:32
Křečovitě se držíte vašeho jediného dogmatu, výkonu, aby vám to pro EV vyšlo lépe.

Jak jsem psal, slušně výkonná a vybavená Octavia je od 800 tis, to je prostě fakt. Slušně vybavene
výkonné eNiro bude o 50% dražší. A ještě je pro rodinu menší.

To je realita, s kterou nic neuděláte. Ale jsou i segmenty, kde ten rozdíl už takový není a tam už dáva EV smysl. Ale vy jste si vybral trochu nešťastně Octavii :-)

To mělo být pro Josefa...
Tomáš Čermák
Tomáš Čermák
To je husty.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze