Plug-in hybridní Porsche jsou na vzestupu a neprodávají se vůbec špatně. Máte k dispozici extrémně rychlé SUV, v mžiku se v něj ale může stát na tuto kategorii úsporný, tichý a důstojný stroj. Není proto divu, že se automobilka rozhodla s plug-in hybridními variantami pokračovat. Nejsilnější verze Panamery je díky silným elektromotorům vůbec ta nejsilnější v nabídce a Cayenne nechce zůstat pozadu.
Nám se myšlenka výměny klapajícího dieselu za kombinovanou pohonnou jednotku líbí také, Porsche nyní začíná nabízet „slabší“ z plug-in hybridních variant. Ta nabízí benzinový šestiválec z modelu Cayenne S, tentokrát s výkonem 340 koní, a přidává elektromotor s výkonem 136 koní a točivým momentem 400 Nm. Ve srovnání s minulou generací se elektromotor dočkal 43procentního zlepšení. Celkově pak dokáže nejnovější Cayenne vyprodukovat 462 koní. Disponuje také systémem boost, který dostal ze supersportu 918 Spyder.
Na stovku se Cayenne podívá za přesných pět vteřin, zrychlení se tak vylepšilo o 0,7 vteřiny. Maximální rychlost nyní činí 253 km/h, pakliže použijete obě pohonné jednotky. Čistě na elektřinu umí vůz uhánět až 135 km/h. Pravděpodobně ale ne moc dlouho, protože teoretická hodnota mluví o dojezdu 44 kilometrů. Reálně to bude někde kolem třiceti, to ale pořád není na tak velké auto špatné. Za vše může 14,1kWh baterie, kterou nabijete za zhruba osm hodin z klasické zásuvky a za 2,5 hodiny z wallboxu. Baterie je stejně velká jako u předchůdce, má však větší hustotu a tím i kapacitu.
Na první pohled plug-in hybridní auto poznáte díky svítivě zeleným brzdám a pár znáčkům, jinak se však Porsche drží při zemi. V oblasti výbavy nabídne head-up displej, masážní sedačky nebo ohromná 22palcová kola. Informace o ceně pro Českou republiku nám zatím zůstala utajena, můžeme však očekávat hodnotu vyšší než u modelu Cayenne S.
Zdroj: newsroom.porsche.com