Carsharing CAR4WAY se v Praze rozrostl o 15 vozů Volkswagen e-Golf

1
Carsharing CAR4WAY se v Praze rozrostl o 15 vozů Volkswagen e-Golf
  •  Porsche Česká republika dodala do projektu 15 modelů Volkswagen e-Golf
  • PRE má po Praze více jak 30 nabíjecích stanic
  • CAR4WAY je nejstarší carsharingovou společností v České republice
  • Hodina ve Volkswagenu e-Golf včetně 100km dojezdu vás vyjde na 218 korun včetně DPH

Carsharing. Slovo, které budeme slýchávat více a více, a to nejen v zahraničí, ale také u nás. Na trhu máme například společnost Smile Car nebo CAR4WAY. A právě druhá jmenovaná ve spolupráci se společnostmi PRE a Porsche Česká republika bude pracovat na projektu sdílení vozidel.

Občané a pražské firmy mohou od dnešního dne využívat k cestám po Praze flotilu
15 moderních elektromobilů Volkswagen e-Golf. Společnost CAR4WAY na základě strategického partnerství s Pražskou energetikou zahajuje pilotní program Sdílení elektromobilů pro Prahu. Jde o unikátní projekt, který se opírá o vyspělou technologii, moderní trend sdílení automobilů a zaměření na ekologicky udržitelnou mobilitu. A který předpokládá rozvoj carsharingu v Praze ruku v ruce s plánovaným rozvojem infrastruktury nabíjecích stanic v rámci širších iniciativ tzv. chytrého města (smart city). Dalším partnerem projektu je dodavatel automobilů značky Volkswagen, firma Porsche Česká republika.

Všechno to tak nějak dává smysl. PRE má jenom v Praze více jak 40 nabíjecích stanic. Infrastrukturu dále vylepšuje a už brzy se můžeme těšit na nabíjecí stanici v Holešovicích. Porsche Česká republika do společného projektu vložila hned patnáct e-Golfů a posledním spoluhráčem je právě CAR4WAY, který má na poli carsharingu cenné zkušenosti.

Cena na hodinu
(včetně 100 km)
Cena na den
(včetně 100 km)
Cena na víkend
(včetně 200 km)
Volkswagen e-Golf 218 Kč s DPH 2 180 Kč s DPH 2 980 Kč s DPH
Volkswagen e-up! 99 Kč s DPH 1 490 Kč s DPH 2 690 Kč s DPH

Jak to celé funguje? S CAR4WAY uživatel po úvodní registraci a uhrazení vratné kauce ve výši 2 000 Kč jednoduše sdílí vozy dle svých potřeb mobility. Kromě zmíněného čistě elektrického e-Golfu si může vybrat i z různých typů běžných vozidel, od malého Citigo až po největšího Transportera. Minimální doba sdílení je jedna hodina. Zaregistrovat se může každý, kdo vlastní řidičské oprávnění, ať už z pohodlí domova, nebo osobně s asistencí v pražské kanceláři CAR4WAY. Pro úspěšnou on-line registraci je potřeba pouze platný doklad totožnosti, řidičský průkaz a platební karta k úhradě vratné kauce. Brzy se dočkáme toho, že vše bude probíhat jen pomocí aplikace ve vašem chytrém telefonu. Žádná karta.

Cena za hodinové pronajmutí Volkswagenu e-Golf včetně nájezdu 100 kilometrů je 218 korun včetně DPH. Využít pak můžete parkovaní v modrých zónách zdarma.

Věděli jste, že...

  • …v Berlíně připadá jedno sdílené auto na 2 000 lidí?
  • …CAR4WAY si auta nechává pouze jeden rok a poté je mění za nová?
  • …Volkswagen bude mít do roku 2025 hned 30 elektrických modelů?

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
Jiří Švarc
Jiří Švarc
Už jsem jim psal, že je to dost přehnaná cena.
Var. 1: Jízda z jednoho místa do druhého je v rámci zóny, kde to jde max. 8,5 km (vzdálenost nejzazších míst), tzn., že to vychází na 25 Kč/km a více.
Var. 2: Jízda na místo, kde si něco vyřídím a vrátím se zpět. Zde vychází maximum ze zóny na letiště a zpět, což je cca 22 km a tedy 10 Kč/km. Jenže při drobném zdržení (kolona, smůla na červené, nebo čekání u výjezdu letiště...), se to nestihne a jsme opět na 20+ Kč/km.
V obou "ideálních" případech tedy více než taxíkem.
Při průměrné rychlosti v Praze okolo 25 km/hod. je jedno jestli dám hodinu a 30 km nebo 1000 km v ceně. Je to prostě jenom marketingovej trik, aby to vypadalo jako 2,18 Kč/km, ale ve skutečnosti v běžných případech (třeba z okraje zóny, kde může to auto být, třeba do centra na Václavák, tedy 4-5 km) je to 50 Kč/km.
Takže na vyblbnutí dobrý, taky si ho půjčim na hoďku, ale to udělá každý jenom jednou a pak jim tam budou celej rok stát bez výdělku.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze