Carsharing GreenGo opouští trh, končí konjunktura sdílených aut?

3
Carsharing GreenGo opouští trh, končí konjunktura sdílených aut?
Fotografie: GreenGo
  • Praha přijde k poslednímu únoru hned o 220 sdílených elektromobilů
  • Je to už druhá velká sharingová společnost, která ukončuje činnost

Sdílení automobilů zažívalo v posledních letech boom, na český trh se sletělo hned několik silných společností, nabízejících sdílení automobilů i dalších samohybů, především elektrických skútrů a koloběžek. Vzniklé extrémně konkurenční prostředí už má druhou oběť; po konci poskytovatele elektrických koloběžek a miniautomobilů re.volt v polovině loňského roku opouští trh i společnost GreenGo, která do Prahy prakticky přesně před dvěma lety expandovala z Budapešti. Byla výjimečná tím, že jako první provozovala výhradně čisté elektromobily, jejichž flotilu postupně navýšila až na 220 vozů. Šlo výhradně o malé elektromobily Škoda CitigoE iV a Volkswagen e-up.

Nyní GreenGo oznámil ukončení činnosti k 28. 2. 2022. Až do posledního dne bude poskytování služeb probíhat bez jakéhokoliv omezení, zákaznická podpora bude ponechána v činnosti až do konce dubna. Start firmy v únoru 2020 se však bohužel téměř přesně potkal se začátkem epidemie koronaviru, která negativně ovlivnila společenské návyky a chuť využívat sdílené dopravní prostředky.

Ředitel české pobočky Šimon Čapek v exkluzivním vyjádření pro redakci fDrive.cz akcentoval extrémní konkurenci mikromobility, velmi dobře funkční a dochvilnou pražskou MHD a také nedostatek parkovacích míst. Kapacita modrých zón v exponovaných místech města je podle něj nedostatečná (s čímž souhlasíme) a jejich dostupnost zatím příliš velká. Zmínil také nedostatečnou dopravní propustnost města. Většina z 220 elektromobilů, sloužících v Praze, se přesune do Budapešti, kde posílí stávající flotilu 300 sdílených automobilů.

Diskuze ke článku
Radovan Burkovič
Radovan Burkovič
Těšil jsem se na Citigoe z druhé ruky, co parkovalo 99% času v Praze, ale nic, pojedou do Madarska :-(
Dini Dini
Dini Dini
Carsharing v této podobě a podmínkách je blbost od začátku. Asi nejvíc mi na tom vadí to, že uživatelé této skončené služby zase nasednou do autobusů a tramvají a v Praze bude o pár aut míň. Neříkám, že idea je špatná, ale my nejsme schopný lidi ani naučit jezdit aspoň v EV natož je donutit k jinému, většímu nepohodlí jako je carsharing nedejbože chůze nebo jízda na kole. MHD je někde uprostřed
Josef L
Josef L
Když jsem se bavil s jednou známou řekla "já nechci po někom sedat do upatlaného auta, chci svoji berušku a hotovo" :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze