BMW a jeho „Born electric“ modelům se daří. Prodeje vesmírné i8 daleko předčily očekávání, a tak má Ian Robertson, člen představenstva BMW AG odpovědný za prodej a marketing, samozřejmě velkou radost. Kombinace zážehového tříválce a elektromotoru minulý rok zapůsobila na 5 456 zákazníků po celém světě. To je více než prodeje jakéhokoli jiného hybridního sportovního vozu. Jen pro připomenutí: sportovní plug-in hybrid umí nabídnout až 362 koní při kombinované spotřebě paliva 2,1 l/100 km.
Od roku 2013 se značka „BMW i“ lehce odtrhla od samotného BMW a zaměřuje se na automobily, které jsou od počátku stavěné pro lokální bezemisní provoz. „BMW i“ zatím nabízí jen modely i3 a i8, i tak ale značka v roce 2015 zaznamenala nárůst prodejů přibližně o 66 % na celkových 29 513 vozidel. Do roku 2020 se pak můžeme těšit na doplnění řady v podobě BMW i5.
Díky tomu, že automobilka BMW za svůj model i8 sbírá jedno ocenění za druhým (např. World Green Car of the Year či cena Paula Pietsche za nejpokrokovější technické řešení), rozhodla se blýsknout exkluzivní limitovanou edicí BMW i8 Protonic Red Edition. Jak již název napovídá, vůz bude opatřen speciálním rudým odstínem Protonic Red s šedými detaily provedenými v metalické barvě Frozen Grey. Pro výsledný efekt ještě BMW přidalo pár odznáčků s nápisy „Protonic Red Edition“ umístěných například na dveřních prazích. K tomu vám navíc dvojitě prošije čalounění sedadel a dveřní výplně kontrastní červenou nití. Použitou technikou se limitovaná edice bohužel lišit nebude. Těšit se na ní můžeme od července 2016, kdy se začne v Lipsku vyrábět. K dostání bude po omezenou dobu do konce roku 2016.
Zdroj: Tisková zpráva