A už to začíná. První zádrhel s novou Teslou Model S Plaid je na světě

3
A už to začíná. První zádrhel s novou Teslou Model S Plaid je na světě
Fotografie: Tesla Motors
  • Verze Plaid prozatím nemá kalibrovaná kola a pneumatiky pro nejvyšší udávanou maximální rychlost
  • Tesla vše napraví koncem letošního roku

Od premiéry nejsilnější Tesly Model S aktuální generace uběhlo sotva pár týdnů a už tu máme první komplikace, které dost ztíží dosažení maximální rychlosti 321 km/h. Podle electrek.co se totiž Tesla tak trošku unáhlila a vypustila do světa vůz, který nemá na tuto rychlost kalibrovaná kola a pneumatiky. Vůz tak vlastně nabídne jen slibované zrychlení z 0 na 96 km/h v čase dvou sekund, přičemž čtvrt míle by Model S Plaid měl zvládnout za 9,2 sekundy. Na maximální rychlost přesahující 300 km/h si ale budou muset všichni počkat, alespoň tedy ti, kteří jsou zodpovědní a nechtějí riskovat své životy.

Podle dostupných zpráv se Tesla bude snažit, aby vše stihla do letošního podzimu. Vůz sice nabízí ohromný výkon a dynamiku, ale na současných kolech a pneumatikách by celý proces dosažení maximální rychlosti mohl dopadnout katastrofálně. V nabídce jsou přitom aktuálně jen dva typy kol (Tempest o velikosti 19" a Arachnid s 21") a samotné pneumatiky určené pro takto vysoké rychlosti si musí s disky „rozumět“. A aby toho nebylo málo, větší sada z nabízených kol snižuje celkový dojezd verze Plaid o 65 km.

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od3 465 900 Kč
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Záleží na zodpovědnosti řidiče??? Koukám že se hodně posouvají nároky řidičů i certifikačních autorit, když je možné pustit do oběhu auto které nevydrží pohromadě ani technické specifikace údajné výrobcem 😕
Jan Kakalejčík
Jan Kakalejčík
Netuším kde chce kdo jezdit nad 250km/h, ale budiž... myslím však že zrovna pro Teslu nebude problém pomocí OTA dočasně zastropovat maximální rychlost na hodnotu, která je pro dodané disky v tuto chvíli certifikovaná. Dle mého názoru bude muset stejně řidič maximalku "odemknout "souhlasem kde potvrdí mimo jiné, že má na vozidle pneu a disky s vozidlem dodané, nebo s minimálně stejným rychlostním indexem.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze