Tesla sice placené nabíjení na Superchargerech odložila, dva týdny však uběhly jako voda. Na veřejnost se dostaly bližší informace o částkách, které za nabíjení na těchto rychlých dobíjecích stanicích zaplatíme. Novopečený majitel vozu značky Tesla Motors sice dostane 400 kWh zdarma, avšak to průměrně vydrží jen na nějakých 1 500 kilometrů.
Stanice jako takové se nezmění a placení či počítání odběru bude probíhat skrze účet „MyTesla“. Zákazníci tak na webu zjistí, kolik volných kilometrů již načerpali, nebo se budou moci podívat na historii nabíjení. Cena se pak odvíjí od jednotlivých států: v Kalifornii bude stát jedna kWh v přepočtu 5 korun, v takovém Illinois to bude pouze 3,75 koruny. Co se týče Evropy, Tesla se vyjádřila pouze tak, že vzdálenost z Říma do Paříže vyjde řidiče na 60 eur. Za 1 400 kilometrů tak v Evropě zaplatíme zhruba 1 600 korun, což vychází na 1,14 koruny za kilometr. Cena za kilometr tedy bude pořád vycházet levněji než u klasického automobilu, rozdíl ale nebude tak velký. (Kdybychom cestovali podobně velkým sedanem se spalovacím motorem se spotřebou 8 litrů na 100 kilometrů, cesta by nás vyšla zhruba na 3 400 korun.) Nabíjení na Superchargerech ale bude pravděpodobně využíváno při delších výletech, neb většina majitelů elektromobilu amerického výrobce nabíjí především doma. Podle dostupných zdrojů bude mít zpoplatnění v České republice podobu 5 Kč/kWh. A jak na tom budou ostatní země?
Umístění Superchargeru | Cena za 1 kWh |
---|---|
Rakousko | 6,21 Kč |
Belgie | 6,21 Kč |
Chorvatsko | 5,00 Kč |
Česká republika | 5,00 Kč |
Dánsko | 8,70 Kč |
Francie | 5,40 Kč |
Německo | 4,59 - 9,90 Kč |
Itálie | 6,75 Kč |
Holandsko | 5,40 Kč |
Norsko | 4,17 Kč |
Polsko | 3,00 - 6,17 Kč |
Slovensko | 5,40 Kč |
Španělsko | 6,48 Kč |
Švýcarsko | 6,29 Kč |
Velká Británie | 6,17 Kč |
Jak vidíte, tak Česká republika má jeden z nejnižších poplatků. Například majitelé vozů Tesla v Dánsku dají za 1 odebranou kilowatthodinu 8,70 Kč. Vezmeme-li úplné nabití Tesly Model S P100D, oproti České republice tam zaplatíte o 370 Kč více. A to nehovoříme o ztrátách, které při nabíjení vznikají.
Vybrané peníze si Tesla nenechá, ale chce je investovat do výstavby nových Superchargerů nebo navýšení kapacity těch stávajících.Zdroj: electrek.co