Není to tak dávno, co se ostrý režim Track Mode dostal do Tesly Model Y. Nyní se Elon Musk rozhodl, že je na čase další krok kupředu. V rámci Modelu X ve vrcholné variantě Plaid tak bude již brzy možné připlatit za tentýž systém, jak informuje teslarati.com. Track Mode upravuje kontrolu stability a trakce, činnost regenerativního brzdění a chladicí systém vozidla. To vše kvůli dodatečnému zvýšení výkonu pohonné soustavy a taktéž zlepšení ovládání ve vysokých rychlostech. Prakticky se tak dá říci, že Tesla Model X Plaid by mohla konečně vyrazit na závodní okruh, kde by se dodatečný jízdní mód zcela jistě osvědčil.
Aktuálně je navíc toto elektrické SUV nejrychlejším na planetě a ani věhlasná jména z Německa či Velké Británie na něj zatím nestačí. Z 0 na 100 km/h umí zrychlit v čase 2,5 sekundy, přičemž je otázkou, jak moc by se tento čas zlepšil, kdyby vůz disponoval funkcí Track Mode. Nic ale není tak lehké, jak by se na první pohled mohlo zdát. Elon Musk již dříve řekl, že zavedení Track Mode pro konkrétní vozidlo není příliš jednoduchý úkol. Například Model 3 Performance jej má od loňského léta, ale Model Y Performance jej obdržel až loni v prosinci, za což mohl složitý vývoj a implementace do vozu. Možná i z toho důvodu zatím Musk přesně nespecifikoval, kdy přijde řada na Model X Plaid.
Technické parametry Tesla Model X (2021) Plaid
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 057 × 1 999 × 1 680 mm, 2 464 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 760 kW, 1 034 koní |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 17 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 20,8 kWh / 100 km, dojezd: 543 km |
Cena od | 2 849 900 Kč |