Zapomeňte na metro. Podzemní tunely od Muska vás přepraví rychlostí až 241 km/h

Zapomeňte na metro. Podzemní tunely od Muska vás přepraví rychlostí až 241 km/h
2
  • Tunelový systém můžou využívat jakékoliv elektromobily s autonomním řízením
  • V tunelu mohou cestovat rychlostí až 241 km/h
  • Momentálně vyjde výstavba míle tunelu na přibližně 225 milionů korun

Podzemní tunely, které mají ulehčit a zrychlit komplikovanou dopravu ve velkoměstech, jsou jednou ze specialit společnosti The Boring Company, kterou založil Elon Musk. K představení jednoho takového tunelu došlo včera a kromě samotné „červí díry“, jak excentrický inovátor tunel nazval, se v hlavní roli ocitla bílá Tesla Model X.

Uvedený termín nepoužil Elon Musk jen tak – tunely mají plnit podobnou funkci a podstatně urychlit dopravu po městě. Automobil se do tunelu dostane pomocí plošin a přídavných koleček, která uchytí přední kola. Automobil tak může tunelem cestovat rychlostí až 241 km/h. Pro demonstraci použitá Tesla však pochopitelně není jediným vozidlem, které se dá v tunelu používat. Podle slov Muska systém stejně dobře funguje na jakýchkoliv jiných elektromobilech s autonomním řízením.

Elon Musk také prozradil, že v budoucnu by rádi posílali do tunelu jedno auto každou sekundu a pochopitelně rovněž rozšířili počet tunelů. Celkově by tak systém mohl přepravovat mnohem více obyvatel než metro. Podle Muska může být navíc podzemní systém neustále vylepšován a rozšiřován, a to téměř donekonečna.

Klíčovou roli v rozšíření podzemních tunelů sehraje také cena a čas, za který je společnost bude schopna vybudovat. Momentálně vyjde vybudování míle tunelu přibližně na 10 milionů dolarů (225 milionů korun) a úspěchem podle Muska bude, podaří-li se vybudovat jednu míli za týden. Vytěženou zeminu chce The Boring Company přetvořit na cihly, které bude prodávat za 10 amerických centů za kus (přibližně dvě koruny), nebo je rozdá zdarma na projekty, které staví domy pro chudé.

Diskuze ke článku
Tomáš
Až lidi zjistěj, kolik je to cestování tunelem bude stát, tak radši budou trčet v zácpě. Pohybovat se budou sami? Tzn. pouze elektromobily? Se spalovákama by se tam nedalo dýchat. A co bezpečnost? Zdvojené tunely, únikové výhody? Co když se auto porouchá, tunely jsou úzké, jak mají pořešené aby nebyly zácpy i v těch tunelech?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze