Testeři z YouTube kanálu Carwow provedli netradiční a dle získaných výsledků poměrně kontroverzní dynamické srovnání dvou silných elektromobilů. Jednalo se o Teslu Model S Plaid, které se postavilo nedávno představené Xiaomi SU7 Ultra. To oproti americkému soupeři disponuje mnohem vyšším výkonem, lepším podvozkem a hlavně i silnějšími brzdami. Když se tedy tyto dva vozy postavily na letištní plochu a mělo dojít na sprint na čtvrt míle, asi nikdo z přítomných nedával moc šancí Tesle. Ta se svým výkonem 1 020 koní silně zaostávala, jenže pár sekund po startu se věci otočily a řidič Tesly jen těžko hledal slova k průběhu závodu. Od prvních metrů totiž začala Tesla nabírat celkem velký náskok a skoro to až vypadalo, jako by řidič Xiaomi pořádně nešlapal na pedál akcelerátoru. Po dojetí do cíle se řidič SU7 Ultra vymlouval na studené pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo RS a tak se závod po zahřátí pneumatik jel znovu.
Jak se ale hned vzápětí ukázalo, rozdíl nebyl o moc lepší a opět z počátku sprintu vedla Tesla. Teprve těsně před cílem začalo Xiaomi stahovat cenné metry a Teslu v rychlosti okolo 230 km/h dojíždělo. Musíme si ale připomenout, že SU7 Ultra má výkon 1 548 koní, takže již od počátku mělo Teslu nechat za sebou. Několik dalších opakování jen prohlubovalo otázky nad tím, zda je Xiaomi opravdu tak schopné a výkonné auto, když mu s přehledem stačí pár let stará Tesla Model S Plaid. Smutně-vtipným momentem se pak stala situace, kdy čínský soupeř po čtvrtém opakování začal ztrácet výkon vlivem přehřátí baterie a Tesla zajížděla stále stejný čas. Teprve při posledním opakování se navíc řidič Tesly dozvěděl, že Xiaomi si pomáhalo aktivací tlačítka Boost, jenž krátkodobě navýší výkon a točivý moment. Ani tak ale nedokázalo Teslu porazit drtivým způsobem, což je vskutku zarážející.
A jak dopadl test brzd? Oba vozy se rozjely na rychlost 160 km/h a po přejetí přesně stanoveného bodu se pořádně duplo na brzdy. Zprvu to vypadalo, že Tesla prohraje, ale Xiaomi ne a ne zastavit a v posledních metrech jeho systém ABS povolil skluz přední nápravy. Ve výsledku tak opět vyhrála Tesla a je s podivem, že nejnovější SU7 Ultra, které je vybavené závodní technikou, mělo s několik let starým americkým soupeřem takovou porci práce.

Ta čísla z Číny jsou vždy jen zbožná přání marketingu, nic reálného a už vůbec ne změřeného. A když to změří tak ta čísla dopadnou jen 29 února, za teploty 28’2 stupně a větru v zádech o síle orkánu. Neřešili taky nějak tu hodnotu CW?
Hlavně že je to laciný a na Alíku a Temu stejně nic reklamovat nejde :-).