Spor mezi odborovou centrálou IG Metall a vedením Volkswagen Group eskaluje. Odbory za žádnou cenu nechtějí připustit snížení mezd ani zavírání německých továren, představení automobilky zase trvají na nutnosti zavřít nejméně tři závody a snížit mzdy o 10 %. Stávky, které počátkem týdne ochromily na několik hodin německou produkci, vyostřily situaci, odboroví předáci však varují, že přijdou další, mnohem větší, a že zavírání továren a snižování mezd je pro ně červená čára, za níž nelze zajít. O závažnosti situace svědčí fakt, že v rámci neúspěšného středečního vyjednávání, kterého se zúčastnil i německý ministr práce a sociálních věcí Hubertus Heil, vystoupil podle Reuters před zaměstnanci osobně i generální ředitel Volkswagen Group Oliver Blume.
Ten se snažil shromáždění asi 20 000 zaměstnanců vysvětlit nutnost úspor i hrozby, plynoucí od rychle sílící čínské konkurence, ovšem dav mu nedopřál sluchu a opakovaně jej vybučel. Šéfka firemních odborů Daniela Cavallo jej navíc obvinila, že se do řešení konfliktu dostatečně nezapojuje a deklarovala snahu odborů uzavřít dohodu do konce roku. Ovšem nezapomněla dodat, že to bude znamenat ústupky na obou stranách ve zjevné narážce na dřívější prohlášení, že úspory musejí finančně bolet i vedení firmy a akcionáře, nikoliv pouze řadové zaměstnance.
Další kolo jednání proběhne 9. prosince, podle nezvykle silných prohlášení zejména ze strany odborů nelze čekat klidnou, konstruktivní atmosféru. Ve vzduchu už totiž visí jasně vyslovená hrozba případné časově neomezené stávky.
Pro všechny Čechy, přečtěte si poslední větu, dvakrát a někteří i třikrát. VW má nejvyšší zisky v historii a německé odbory nejsou ty české. Beztak budou mít spočítáno, kam až můžou zajít, aby se to vedení a akcionářům ještě vyplatilo. Není to nic, než tvrdý obchod zaměstnanců - tedy něco, co v česku naprosto chybí.
Takže si to sečteme: VAG jich zaměstnává skoro 2x tolik jak Toyota, prodá míň aut a přes to mají vyšší platy a více výhod, jak Toyotí zaměstnanci + VAG má vyšší zisk ...mně tohle hlava neberem ale jasné je, že Německo je o tolik dál před Českem, že to nejsme asi schopní ani pobrat....
Naše "malá" česká firma rozjela obchod v Německu, ale nejsme zatím úspěšní, nedokážeme cenově konkurovat tamním firmám. A to máme moderní vybavení, jsme digitalizovaní, staráme se o procesy, snažíme se zvyšovat efektivitu...ale pořád mají jejich zaměstnanci vyšší výkon.
Škoda Auto:
2016 leden až prosinec: 317 100
2023 leden až červen: 12 800
2024 leden až červen: 7 100
Zdroje:
skoda-storyboard com/cs/tiskove-zpravy-archiv/skoda-dosahla-v-roce-2016-novych-rekordnich-prodejnich-financnich-vysledku/
skoda-auto cz/novinky/novinky-detail/2024-08-02-skoda-auto-v-prvnim-pololeti-roku-2024-vykazala-vyborne-hospodarske-a-prodejni-vysledky
Volkswagen:
2022: 1.7 milionu
2024: 1.34 milionu
Tesla:
2024: 1.8 milionu
idnes cz/auto/zpravodajstvi/cina-automobilky-zahranicni-volkswagen-konkurence-evropa-ev.A241125_103812_automoto_dohr
Z článku:
Zahraniční značky nechtějí ani lehkovážně uvolnit prostor pro své tradiční konkurenty. Co kdyby se ještě vyčasilo, že? Proto vyčkávají, i když se loď potápí.
To je stojí další peníze. Které hodlají brát v Evropě.
Například Volkswagen už varoval, že kvůli výzvám, kterým v Číně čelí, připravuje scénář uzavření několika závodů v Německu.
K něčemu takovému by došlo poprvé v historii.
Finanční ředitel VW, Arno Antlitz už představenstvo oficiálně varoval, že Volkswagen má „rok, možná dva“, aby tu neradostnou situaci zvrátil. Uvedl, že automobilka prodává v Evropě o 500 000 vozů ročně méně než před pandemií, což odpovídá zhruba dvěma automobilkám. A pokud se Volkswagen chce udržet v Číně, bude muset ještě víc šetřit... nebo vydělávat. Což je při dnešní situaci koncernu VW čistá teorie.