Volkswagen ohlásil velkou změnu strategie, zaměří se na nový tržní segment

Šanghajský autosalon 2025
Volkswagen ohlásil velkou změnu strategie, zaměří se na nový tržní segment
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen zahájil velkou ofenzívu k zachování podílu na čínském trhu
  • Uvedl tři nové koncepty vozidel pro tamější blízkou budoucnost
  • Při té příležitosti oznámil novou strategii, usnadňující přechod k elektromobilitě

Volkswagen uvedl na šanghajském autosalonu, který už je dnes největší a nejdůležitější akcí svého druhu na světě, hned tři nové modely ID. ERA, ID. EVO a ID. AURA s tím, že do roku 2028 hodlá v Číně uvést celkem 30 (!) nových modelů. Na otázku magazínu Auto Express, zda i nadále platí, že druhá generace Volkswagenu T-Roc bude posledním novým spalovacím modelem, odpověděl člen představenstva pro prodej a marketing Martin Sander poněkud vyhýbavě a poté dodal, že pro Čínu chystají nové plug-in hybridy s elektrickým dojezdem 250 až 300 km. Spalovací motor tedy tak brzy nezmizí, dostane ovšem novou roli prodlužovače dojezdu.

Volkswagen se tedy v nové situaci, která nepřeje rychlému a generálnímu nástupu čistě bateriových elektromobilů (BEV) přeorientoval na zcela nový segment, v němž dosud nepůsobil. Začne v Číně a zřejmě i v Evropě v dohledné budoucnosti nabízet paletu bateriových elektromobilů se spalovacím prodlužovačem dojezdu (E-REV). Tedy typ pohonu, který v Evropě dosud nabízelo jen BMW (i3 REX) a Mazda (MX-30 R-EV) a nutno dodat, že nikoliv s oslnivými úspěchy. Časy se ale zřejmě mění a právě tento segment má být spásou pro automobilku i zákazníky, kteří se zatím čistého elektromobilu bojí.


O důvodech tohoto rozhodnutí pohovořil další člen představenstva, Kai Grunitz, který má v gesci technický vývoj. Ten uvedl, že prodlužovač dojezdu je lehčí, než velká baterie, a jako ilustrativní příklad ukázal na Volkswagen ID.7. Ten by si prý díky prodlužovači vystačil s baterií o kapacitě 30 kWh, aniž by by bylo nutné dělat kompromisy ve výkonech či užitečné hodnotě. Zatím je zvykem dávat spalovací motor dopředu, avšak není to prý dogma. Pomocný agregát se prý vejde, kam bude potřeba, potřebná řešení jsou v tuto chvíli už vyvinuta a plně odzkoušena v principiálně podobných plug-in hybridech.

Mlhavé přísliby jsou vším, co stran evropské budoucnosti a vozů typu E-REV od Volkswagenu v tuto chvíli máme, nicméně toto řešení logicky zamíří spíše do větších modelů kalibru Touaregu, pro něž je čistě bateriový pohon v tuto chvíli méně vhodný.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze