Automobilky Volkswagen a Rivian, které jsou po akvizici loni v listopadu propojené, vytvořily společně tým o 1 500 hlavách, který dostal jméno RV Tech a má na starosti vývoj softwarové architektury příští generace aut. Ta má zcela změnit svou základní architekturu, místo současného decentralizovaného řešení s desítkami až stovkami propojených řídicích jednotek má nastoupit tzv. zónová architektura, v níž se data řídí a zpracovávají v jednotlivých zónách, které komunikují s modulárním centrálním, vysokovýkonných počítačem. Právě takové řešení totiž umožňuje už vyrobený automobil dále časem zlepšovat a prostřednictvím dálkových aktualizací významně měnit jeho vlastnosti. Pro tuto architekturu se vžil pojem softwarově definovaná vozidla a právě na této platformě vznikají mj. systémy autonomního řízení.
A právě RV Tech, sídlící v pěti zemích na dvou kontinentech, se podařilo za rekordně krátkou dobu dovést od stádia budování k reálné práci a implementaci. Ta už podle AMS běží naplno, již letos na jaře byly stanoveny technické specifikace prototypů, od léta se v dílnách RV Tech v Palo Altu intenzivně pracuje na integraci hardwaru a ladění softwaru a hned v prvním kvartále roku 2026 už by měla vyjet do extrémních zimních podmínek testovací vozidla s výsledky její práce, nesoucí loga Volkswagenu, Audi a Scoutu. Zákazníci se tak mohou v dohledné době těšit na výrazné rozšíření schopností jejich automobilů, aniž by za to museli platit horentní částky.
První Volkswagen, vybavený novou softwarovou architekturou, by měl vyjet v roce 2027 a půjde o sériovou verzi konceptu ID. Every1. Obohatit by měla i připravovanou elektrickou platformu SSP, která by měla postupně nahradit všech pět v současnosti používaných platforem MQB, MSB, MLB, MEB a PPE. Její vývoj zkomplikovaly tristní výsledky softwarové divize Cariad, ovšem nyní práce na jejím dokončení opět běží v plné intenzitě.
