Německý výrobce elektrokol Dolas představil převratný model s označením Defender. Má tři kola a v každém z jeho nábojů se může ukrývat elektromotor. Celkový výkon soustavy může činit 750 W, přičemž za příplatek lze pořídit 53Ah baterii s kapacitou 2544 Wh. Kdo pak bude chtít plný výkon a zátah bez ohledu na zatížení, musí si taktéž připlatit za druhý a třetí elektromotor. V Evropě dle vyhlášky mohou motory pro elektrokola poskytnout výkon pouze 250 W, ale firma Dolas vlastně nic neporušuje. V základním uspořádání totiž takový výkon nabízí, a tak se model Defender bez problémů může prodávat.
Nosnost tříkolového elektrokola činí 250 kg a podle výrobce prý nebude problém v jedné osobě a bez zatížení ujet až 180 km na nabití. Nechybí ani tří samostatné tlumiče a výkonný brzdný systém. Firma Dolas tak vyrobila velmi schopné kolo, které se nebojí ani drsnějšího terénu. V něm mu pomohou široké pneumatiky s hrubším vzorkem. Hmotnost modelu Defender i s baterií činí 78 kg. Novinka se začne prodávat začátkem příštího roku částku za 4 650 eur (v přepočtu 114 tisíc Kč). Za větší baterku slibující nevídaný dojezd ale připlatíte dalších 1 090 eur (v přepočtu 26 920 Kč).
Díky za pobavení, ale tohle vysvětlení by opravdu neuspělo 😂😂 (mimochodem, prodávat se může elektrokolo v podstatě s jakýmkoliv výkonem, ale provozovat na veřejných komunikacích už ne).
Ono jde ale ve skutečnosti o to, že podle směrnice EP a Rady 2002/24/ES elektrotříkolka může mít jmenovitý výkon motoru/ů až 4 kW (a může jet max. 45 km/h). Otázkou ještě je, jak je to v případě tohoto modelu s pedálovým asistentem. Na webu výrobce jsem o tom nic nenašel, ale věřím, že i tohle mají v souladu s legislativou.
Ta možnost vyššího výkonu a vyšší maximální rychlosti dává u elektrotříkolek smysl, ale ne v tomhle případě, kdy je to tříkolka jednostopá.