Toto je první elektrokolo s třemi koly a dojezdem až 180 km. Stojí 114 tisíc Kč

1
Toto je první elektrokolo s třemi koly a dojezdem až 180 km. Stojí 114 tisíc Kč
Fotografie: Dolas
  • Celkový výkon soustavy může být 750 W
  • Za druhý a třetí elektromotor je ale potřeba připlatit
  • Nosnost elektrokola Defender je 250 kg

Německý výrobce elektrokol Dolas představil převratný model s označením Defender. Má tři kola a v každém z jeho nábojů se může ukrývat elektromotor. Celkový výkon soustavy může činit 750 W, přičemž za příplatek lze pořídit 53Ah baterii s kapacitou 2544 Wh. Kdo pak bude chtít plný výkon a zátah bez ohledu na zatížení, musí si taktéž připlatit za druhý a třetí elektromotor. V Evropě dle vyhlášky mohou motory pro elektrokola poskytnout výkon pouze 250 W, ale firma Dolas vlastně nic neporušuje. V základním uspořádání totiž takový výkon nabízí, a tak se model Defender bez problémů může prodávat.

Nosnost tříkolového elektrokola činí 250 kg a podle výrobce prý nebude problém v jedné osobě a bez zatížení ujet až 180 km na nabití. Nechybí ani tří samostatné tlumiče a výkonný brzdný systém. Firma Dolas tak vyrobila velmi schopné kolo, které se nebojí ani drsnějšího terénu. V něm mu pomohou široké pneumatiky s hrubším vzorkem. Hmotnost modelu Defender i s baterií činí 78 kg. Novinka se začne prodávat začátkem příštího roku částku za 4 650 eur (v přepočtu 114 tisíc Kč). Za větší baterku slibující nevídaný dojezd ale připlatíte dalších 1 090 eur (v přepočtu 26 920 Kč).

Diskuze ke článku
Miloš Sklenář
Miloš Sklenář
"V Evropě dle vyhlášky mohou motory pro elektrokola poskytnout výkon pouze 250 W, ale firma Dolas vlastně nic neporušuje. V základním uspořádání totiž takový výkon nabízí, a tak se model Defender bez problémů může prodávat."
Díky za pobavení, ale tohle vysvětlení by opravdu neuspělo 😂😂 (mimochodem, prodávat se může elektrokolo v podstatě s jakýmkoliv výkonem, ale provozovat na veřejných komunikacích už ne).
Ono jde ale ve skutečnosti o to, že podle směrnice EP a Rady 2002/24/ES elektrotříkolka může mít jmenovitý výkon motoru/ů až 4 kW (a může jet max. 45 km/h). Otázkou ještě je, jak je to v případě tohoto modelu s pedálovým asistentem. Na webu výrobce jsem o tom nic nenašel, ale věřím, že i tohle mají v souladu s legislativou.
Ta možnost vyššího výkonu a vyšší maximální rychlosti dává u elektrotříkolek smysl, ale ne v tomhle případě, kdy je to tříkolka jednostopá.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze