Vyzkoušeli jsme elektrický Opel Mokka-e. Ten si fakt nespletete
test

Vyzkoušeli jsme elektrický Opel Mokka-e. Ten si fakt nespletete

Elektrická Mokka-e je zajímavý menší crossover, který jsme poprvé mohli vyzkoušet na českých silnicích. Reálný městský dojezd elektrické verze činí 300 kilometrů. Potěší také zajímavým designem exteriéru i interiéru, tichým provozem a slušnou výbavou. Startovací cena je 890 tisíc Kč. Co vše za ni nabídne?

Opel pokračuje v elektrické ofenzivě a i na český trh uvádí elektrickou verzi crossoveru Mokka. Ten byl v minulé verzi s milionem prodaných kusů (ve spalovací variantě) velmi oblíbeným autem, a Opel tak má na co navazovat. Mokka-e vyjíždí na koncernové platformě e-CMP, na které stojí sourozenci v podobě Peugeotu e-2008, Citroenu e-C4 nebo DS 3 Crossbacku E-TENSE. Opel si však designem i výbavou jde vlastní cestou.

Opel Mokka-e si fakt nespletete! Vyzkoušeli jsme ho

Designově si Mokku-e s jiným elektromobilem rozhodně nespletete. Nová přední maska, které Opel říká „Vizor“, bude sjednocujícím designovým prvkem i dalších aut výrobce a mně se styl hodně líbí. Auto stojí na designových 18palcových kolech. Zaujme i elegantní záď a celkově sympatický vzhled, který bude odpůrce hledat těžko. Autu to zkrátka sluší a v rámci oblíbeného segmentu B je zajímavým kouskem.

Velikostně má se svými 4 151 mm ze sourozenců nejblíže k DS 3, naopak Citroen e-C4 a Peugeot e-2008 jsou trochu delší, díky čemuž mají i větší kufr. Ten má v Opelu objem 310 litrů a zde si musím postěžovat na jeho nelogické otevírání, protože vždy musíte kufr odblokovat tlačítkem mimo víko, potom přehmátnout a odemčené víko zdvihnout vzhůru. Proč není tlačítko rovnou v prohlubni tak, jak to mají běžně skoro všechna auta, mi uniká.

Opel Mokka-e

Rozměry4 151 × 1 987 × 1 534 mm, 1 598 kg
Výkon135 koní
Baterie50 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd (WLTP)322 km

Cenově je pak se základní cenou 890 tisíc Kč s DPH někde mezi uvedenými auty, i když si ale do vozu dáte veškerou výbavu, kterou Opel umožňuje, dostanete se maximálně na 1 milion korun s DPH. Zmínit musím Full-LED světla už v základu, za příplatek si můžete koupit i Matrix LED světla se sedmi elementy, což je v daném cenovém segmentu neobvyklé.

TIP: Srovnejte si elektromobily v našem katalogu aut

Sympatický interiér, vzadu ale není pro dlouhány

Interiér vypadá elegantně a konzervativně, líbí se mi jednoduché pojetí kokpitu s velkým 12palcovým displejem před řidičem s velmi povedenou grafikou. A pozor, je to první auto koncernu, které konečně ukazuje procenta nabití baterie. Třikrát hurá! Ostatní auta ukazují stav nabití pouze graficky, často na malých čárkách a zvláštně při vybité baterii je u ostatních aut těžké odhadovat, zda máte 7 % nebo třeba 15 %. Do přístrojové desky je pak elegantně zakomponován i 10palcový displej infotainmentu, který je stejný jako u koncernových sourozenců, a tedy velmi základní. Je online, takže například online doprava nechybí, ale zamrzí absence pokročilých elektrických funkcí, jako je automatické plánování nabíjecích zastávek při delší trase nebo alespoň zobrazení stavu baterie v cíli či úprava odhadovaného dojezdu dle očekávané trasy v navigaci.

Pochválit musím hezky zakomponovanou bezdrátovou nabíječku a poměrně málo tlačítek, i když Opel mohl jít ještě dál a například tlačítka asistenčních systémů na středovém tunelu být vůbec nemusí. Ovládání směru jízdy je totožné například s Citroenem e-C4 a je vidět, že synergie koncernu Stellantis jsou v těchto směrech stále větší.

Interiér vypadá moderně a i ergonomicky se povedl

Testovanou Mokku jsme měli v nejvyšší konfiguraci Ultimate, navíc s příplatkovými koženými sedačkami, které jsou sice manuálně nastavitelné, ale mají masážní funkci! Materiály interiéru patří k průměru, vrch přístrojové desky je měkčený, ve spodní části ale už vládnou tvrdé plasty a lesklý černý povrch, který se velmi snadno poškrábe, si mohl Opel na středovém tunelu také odpustit. Na zadních sedadlech je místa tak akorát a střádat nebudou ani 180 cm vysocí jedinci. Zatímco na kolena je místa dost, problém je v oblasti hlavy, kam prostupuje výduť ve stropě kvůli pantům kufru a například já se 185 cm jsem si místo o opěrku opíral hlavu o tento element, což není vůbec pohodlné. Pro vyšší osoby tak cestování vzadu moc nebude.

Opel Mokka-e
Vyšší lidé budou na zadních sedadlech hlavou narážet do krytu pantu víka kufru

Mokka-e používá navlas stejnou techniku jako koncernoví sourozenci. Pod podlahou tedy najdeme baterii s kapacitou 50 kWh, z nichž 45 kWh je využitelných. Pod kapotou, kde bohužel chybí přední kufr, pak je elektromotor s výkonem rovných 100 kW. Chloubou nových aut na této platformě je rychlonabíjení až výkonem 100 kW, kterého auta skutečně do nějakých 35 % dosahují, poté nabíjecí výkon spadne na 75 kW, což je ale stále slušné. Podle našich dřívějších testů se tak na 50 % auto dokáže nabít z 10 % už za 15 minut a na 70 % to zvládne za 24 minut, což jsou na danou cenovou třídu skvělé výsledky. Potěší i třífázová palubní nabíječka s výkonem 11 kW, takže i zcela vybitý Opel si i doma nabijete za zhruba 4 hodiny.

Opel Mokka-e
Pod kapotou najdeme místo předního kufru 100kW elektromotor

Jízdně jako Peugeot

Jízdně je Mokka-e velmi podobná Peugeotu e-2008. Zvuk motoru do interiéru proniká, ale pouze mírně a hlavně při rekuperaci, stále je to ale výrazně tišší, než když je zde umístěn spalovací motor. Například koncernový sourozenec Citroen e-C4 má odhlučnění lepší a tlumení nerovností rovněž. Elektromobil se může chlubit i provozem bez vibrací a i když 100 kW nevypadá papírově jako závratná hodnota, auto je zejména ve městě příjemně živé a dynamicky rozhodně nestrádá. Ostatně elektrická Mokka je vůbec nejsilnější ze všech motorizací, které si do ní můžete dát.

Pod volantem chybí pádla pro ovládání rekuperace, která může mít po zařazení do režimu „B“ jen jeden stupeň. Rekuperace je průměrně silná a většinu jízdních situací tak vyřešíte bez brzdy, na kterou ale musíte vždy šlápnout na dobrzdění. Rozhodně nejde o jedno pedálové ovládání. K dispozici jsou pak tři režimy Normal, Sport a Eco, podle kterých se volí výkon (80, 100 nebo 60 kW) a reakce na plynový pedál.

Různé režimy hlavního displeje před řidičem

Celý den jsme s Mokkou jezdili po městě se spotřebou kolem 15 kWh / 100 km, což znamená reálný městský dojezd 300 kilometrů. Ale víme, že tato platforma nemá ráda zimu, tehdy počítejte se zhruba 250 kilometry. Na dálnici pak Mokka-e jezdí zhruba za 21 kWh / 100 km, a to znamená reálný dojezd jen něco málo přes 200 kilometrů. Z Prahy do Brna tak bez problémů běžnou dálniční rychlostí dojedete, ale pak musíte nabít. Vzhledem k velmi rychlému nabíjení to ale bude celkem krátká zastávka a můžete pokračovat dál.

Opel Mokka-e
Mokka-e potěší nabíjením výkonem až 100 kW z ultrarychlých stanic

Elektrickou Mokku-e pořídíte od 890 tisíc korun, v úplně maximální výbavě pak za rovný milion Kč s DPH. To je o zhruba 300 tisíc Kč více, než stojí srovnatelně vybavená a výkonná spalovací varianta, a to už není malý rozdíl. Na druhou stranu, pokud chcete čistý a bezhlučný provoz, na kterém pak oproti spalovací verzi výrazně ušetříte, může být elektrická Mokka zajímavou volbou a cenově bude ve finále rozdíl minimální, hodně ale bude záležet na nájezdu.

Technické parametry Opel Mokka-e

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 151 × 1 987 × 1 534 mm, 1 598 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 135 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18 kWh / 100 km, dojezd: 322 km
Cena od889 000 Kč

Foto: Martin Pultzner, fdrive.cz

opel-mokka-e
Klady
  • rychlé nabíjení
  • povedený ergonomický interiér
  • Full-LED světla v základu
  • relativně příznivá cena
  • velký displej před řidičem
  • tichá a svižná jízda bez vibrací
Zápory
  • méně místa na hlavu na zadních sedadlech
  • chybí přední kufr
  • omezené funkce infotainmentu
  • chybějící funkce v navigaci pro elektropohon
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze