Super Soco Street Hunter TS
test

Super Soco Street Hunter TS

Skútr v těle kulturisty

Super Soco, nově také Vmoto, je u nás nejrozšířenější značkou městské a příměstské mobility. Působí u nás od roku 2018 a od té doby si díky poutavému designu, praktickému zpracování a poměrně příznivé ceně získala značné množství příznivců. V současné době nabízí 13 modelů zahrnujících jak skútry, tak café racery a malé terénní i silniční motorky.

Po mém jarním testu modelu Vmoto Stash, který v současné době představuje vrchol nabídky, jsem měl už delší dobu vyhlédnutý model Street Hunter TS. Oslovil mě především agresivním a svalnatým designem, za kterým se opravdu lidé otáčí. Působí velice sportovním dojmem a karoserii dominují deflektory vzduchu, jaké můžete najít na superbicích. Jejich funkce tu je především estetická, ale zaslechl jsem i názor, že optimalizují obtékání vzduchu okolo nohou, takže když je například chladněji, tak vám není taková zima na nohy.

Jak jezdí Vmoto TS Street Hunter? – Skútr v těle kulturisty

Tabulka specifikací modelu Super Soce Street Hunter TS

Výkon 3,5 kW
Maximální rychlost >80 km/h
Baterie a nabíjení 60 V, 32 Ah, 1,92 kWh, 3,5 h
Dojezd 50 km
Hmotnost 103 kg
Kola 17" vpředu i vzadu
Cena 79 990 Kč

Dalším dominantním prvkem je jednoznačně agresivní LED světlomet s mračítky. Brzdové světlo má také moderní design a společně s blinkry má technologii LED. Oplastování a lak na mě působí lépe než než na Vmoto Stash, kde stačilo jen lehké otření o lak a byly vidět stopy. Vše hezky pasuje a navazuje na sebe, design působí jednolitě a uhlazeně. Street Hunter je opravdu hezký na pohled, což je jeho nejsilnější zbraň. Celá motorka s jednou baterií váží 103 kg, s druhou baterií by to bylo o 13 kg víc, má nosnost 178 kg, je tedy koncipovaný pro dva, a rozměry jsou 2 024 × 788 × 1 114 mm, rozvor je 1 323 mm.

Obě kola jsou 17" a jsou z litého hliníku, takže jsou lehká a vypadají velice povedeně. Brzdiče a odpružení nejsou od žádných zvučných světoznámých firem, ale od lokálních čínských dodavatelů. Na zadním tlumiči je možné si nastavit předpětí pružiny a hydraulické brzdy využívají dvoupístkový plovoucí třmen. Brzdy jsou propojené systémem CBS, takže vám při brzdění zabírá jak přední, tak zadní, a tím není přímo nutné mít na předním kole ABS.

Baterie, motor a další technologie

Street Hunter TS dostanete s jednou baterií, která váží 13 kg, je snadno vyjímatelná, má napětí 60 V a kapacitu 32 Ah, což vychází na celkovou kapacitu 1,92 kWh. Výrobce uvádí dojezd na jednu baterii necelých 60 km a 110 km se dvěma. Doba nabíjení jedné baterie je 3,5 hodiny, díky nabíječce, která umí nabíjet výkonem až 10 A, jen nemá žádné externí chlazení a umí se pekelně zahřát, tak opatrně v teplých letních dnech, ať neleží přímo na sluníčku. Druhá baterie vás v případě zájmu vyjde na 42 000 Kč. Elektromotor je v zadním kole a má naprosto neslyšný chod, což je velice příjemné. Má průběhový výkon 2,5 kW a špičkový 3,5 kW. Není to tedy žádný závodník, ale na maximální rychlost 80 km/h to vystačí.

Z dalších technologií model TS nabízí digitální LCD displej s podsvícením, USB nabíječku a co jsem si pochvaloval, to je bezklíčový přístup s dálkovým ovládáním. Z bezpečnostních prvků je motorka vybavena zamykáním řídítek a alarmem, který při neoprávněném zacházení umí blokovat zadní kolo. S motorkou se také můžete propojit skrze aplikaci Vmoto, kde máte jízdní statistiky, informace o baterii a nabíjení, polohu motorky a tak podobně.

Jízda

Street Hunter má 3 jízdní režimy – Eco, Normal a Sport, které se neliší výkonem, ale pouze maximální rychlostí. Přepínání je jednoduché a může se provádět i během jízdy. Hned při prvních metrech si všimnete, že motorka a motor nevydávají vůbec žádný zvuk, opravdu vůbec, což je to velmi příjemné. Co se v Super Socu podařilo, a proto je škoda, že motorka nemá vyšší výkon, je fakt, že ergonomie a jízdní vlastnosti jsou na úrovni výkonných silničních motocyklů. Velice ochotně a čitelně se dá Street Hunter pokládat i do větších náklonů, netrpí zavíráním řídítek a má opravdu potenciál pro jízdu ve vyšších rychlostech. Je to perfektní mašina na naučení základů, které vám už nikdy nikdo nesebere. Nepříjemné bylo omezení výkonu v nouzovém režimu, které je velice razantní a nemusí to být v některých situacích příliš bezpečné. Při 20 % baterie se stáhne výkon a maximální rychlost nepřesáhne 45 km/h, při 10 % se výkon opět sníží, maximální rychlost pouze stěží přesáhne 30 km/h, a to si nepřejte jet byť do menšího stoupání. Jinak ale nemám co vytknout. Jízdní vlastnosti a ergonomie jsou na perfektní, design je naprostá pecka a cena je určitě rozumná, když vezmete v potaz, že vás jedno nabití s jednou baterií bude stát okolo 5 korun.

Zamyšlení na závěr

Myslím si, že pro Street Hunter TS se najdou tři hlavní skupiny zákazníků. Tou první jsou jednoznačně začátečníci a studenti, kteří přemýšlí, jakou motorku si pořídit jako první, protože TS je možné řídit od 16 let a s řidičským oprávněním skupiny B. Pro ně bude Street Hunter ideální, protože to není nijak závratně rychlá motorka, tudíž je bezpečná, ale jízdní vlastnosti a ovladatelnost nováčky naučí perfektní základy, které jsou pak schopni přenést na jakoukoliv větší mašinu. Rodiče navíc ocení, že provoz je opravdu levný, stejně jako to, že pravděpodobně nikdy neobdrží pokutu od svých ratolestí, protože motorka na mnoha místech nepřekročí povolené rychlostní limity. Druhou skupinou zákazníků jsou ti, kteří hledají motocykl, jenž má vlastnosti skútru, takže má úložný prostor a budou ho využívat jen na krátké přejezdy ve městě, ale současná podoba skútrů se jim nezamlouvá. Já bych byl určitě jedním z nich, protože jezdění na malých kolečkách v záchodové poloze mě po Praze příliš neláká, navíc se mi valná většina skútrů prostě nelíbí. A třetí skupinou jsou například starší lidé, kteří dříve jezdili, už nejezdí tolik, nebo se k tomu vracejí, protože jsou po nehodě, nebo mají snížené pohybové schopnosti a hledají něco snadného na ovládání, co vypadá pěkně.

Za zapůjčení motorky Super Soco Street Hunter TS děkujeme společnosti Unicooltech, kde si ji můžete pořídit za 79 990 Kč. Unicooltech dále nabízí autorizovaný servis s podporou přímo z továrny, možnost prémiového doručení s náležitým odborným školením daného produktu, servis výjezdovým vozidlem a možnost předváděcích jízd všech modelů.

V době natáčení testu byla cena TS Street Hunteru 104 900 Kč, ale nyní se před koncem roku stáhla na velice lákavých 79 990 Kč, a to si myslím, že je téměř jasná koupě. Mnou testovaný model byl ve velice pěkné barevné kombinaci šedo-hnědé a černé barvy, která je za mě asi ta nejlepší, ale na výběr máte ještě z dalších tří, takže si vybere opravdu každý.

Foto: Jiří Paroubek, fDrive.cz

Klady
  • jedinečný design
  • perfektní jízdní vlastnosti
  • extrémně tichý motor
Zápory
  • nízký výkon
  • malý dojezd s jednou baterií
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze