Mercedes Marco Polo
test

Mercedes Marco Polo

Když cesta je cíl
  • Mercedes-Benz slaví 35leté výročí ikonického obytného vozu Marco Polo, přečtete si, jak se povedla jeho nejnovější iterace
  • S nejnovějším Mercedesem Marco Polo se můžete vydat i na několikadenní dobrodružství mimo civilizaci
  • Nechybí možnost komfortního přespání, velké množství praktických úložných prostorů ani dynamický jízdní projev

Snem nejednoho kluka i muže je vlastnit obytný vůz, případně karavan, ve kterém by se mohl vydat na dlouhé cesty vstříc dobrodružstvím. Ani já nejsem jiný a přestože o zakoupení obytného vozidla v současnosti z praktických důvodů rozhodně neuvažuji, s velkou chutí jsem v průběhu několika dní otestoval „život“ a pozor, tentokrát ne s, ale v obytné dodávce Marco Polo. Kromě toho, že jde dnes již o ikonickou značku obytných vozidel, která letos oslavila 35leté výročí, se totiž jedná také o velmi sympatický automobil, který si snadno získá vaše sympatie.

Mercedes-Benz Marco Polo (2019)

Zvenčí „obyčejná“, uvnitř jiná

Při pohledu zvenčí se jedná, až na pár méně či více výrazných detailů, o klasicky vypadající dodávku s líbivým designem, který reflektuje nejnovější trendy stuttgartské automobilky. Přední stranu zdobí typicky výrazná maska s trojcípou hvězdou a adaptivními světlomety s podporou systému „LED Intelligent Light System“, který umí přizpůsobit osvětlení různým situacím na vozovce. Nespornou výhodou vozu jsou poměrně střízlivé rozměry (5,14 metrů na délku, 1,966 až 1,973 na výšku a 2,249 metrů na šířku se zohledněním zrcátek), které řidičům skýtají relativně komfortní jízdu i parkování ve městech, což se již o větších obytných vozech a karavanech již říci nedá. Pokud byste se i tak ocitli v úzkých, můžete se spolehnout na propracovaný parkovací systém se zpětnou kamerou i praktickým pohledem shora (360° kamerou), který parkování ještě více usnadní.

Technické parametry Mercedes-Benz Marco Polo (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 5 140 × 1 976 × 2 249 mm, ? kg
PohonNafta, hnaná náprava: zadní
Výkon176 kW, 239 koní, točivý moment: 400 Nm
Nádrž70 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 228 000 Kč

Design karoserie se podle mého názoru povedl a v testované tmavě modré verzi s 18palcovými koly auto vypadá elegantně a jak již bylo řečeno, až na pár detailů, se nijak neliší od standardní dodávky. Jaké tedy jsou ony poznávací prvky?

Celý interiér krásně doplňuje ambientní osvětlení.

Jedná se například o krytku na levém boku, pod kterou najdeme elektrickou přípojku i přístup k vodní nádrži. Dalším spolehlivým identifikátorem je markýza na pravém boku, která za slunného, nebo naopak deštivého dne nabídne posádce vozu možnost schovat se před nepřízní počasí. Největší „wow moment“ však nadejde až při otevření posuvných dveří, za kterými se skýtá pohled na „místnost“, v níž najdete veškeré vybavení pro práci, odpočinek i možnost komfortního přespání až pro čtyři dospělé osoby.

V interiéru je dvojice širokých plotýnek, chladnička (s kapacitou 40 litrů), do které pohodlně vložíte zásoby potravin na několik dnů, nerezový dřez i praktický stůl, jenž během chvíle jednoduše vytáhnete a postavíte, nebo naopak zase složíte a uložíte na své místo. Veškeré příslušenství je navíc jištěno pojistkami, díky čemuž máte jistotu, že se vám při jízdě za zády nebudou válet kusy nábytku. V kuchyňské lince najdete nespočet šuplíků, do kterých můžete umístit vše potřebné a další věci můžete schovat například do multifunkční skříně v blízkosti zadních dveří. Nad dvojmístným sedadlem je i stropní úložný prostor, kam si můžete uložit další výbavu, a celý interiér krásně doplňuje ambientní osvětlení, jehož barvu si můžete upravit.

Uvnitř se komfortně vyspí až čtyři dospělé osoby.

Popisovat, kde všude jsou v Marco Polo úložné prostory, by bylo opravdu na dlouho, neboť je jich nespočet. Zmíním tedy raději to opravdu podstatné – jejich rozmístění dává smysl a během používání jsem rozhodně neměl pocit, že bych si něco neměl kam odložit. Občas jsem si naopak ani popravdě nedovedl představit, čím bych mohl všechny úložné prostory vyplnit, což se však pravděpodobně ostříleným majitelům obytných vozů jen tak nestane. Stejně dobře je na tom Marco Polo v otázce pokrytí elektrickými zásuvkami – na několika místech se nachází 12V zásuvky, přičemž ta v oblasti zavazadlového prostoru dokáže poskytnout příkon až 180 W.

Přespání posádky vyřeší již zmíněné dvojmístné sedadlo, které má vespod tlačítka, pomocí nichž lze rozložit a proměnit jej v lůžko o velikosti cca 2,03 × 1,13 metru. Další lůžko pak najdeme na střeše v otevíracím měchu, který lze rozevřít manuálně, případně stisknutím jediného tlačítka, máte-li tuto příplatkovou výbavu k dispozici. Nahoře je v chladnějších měsících pochopitelně potřeba počítat s nižší teplotou. Všechny nocležníky však jistě potěší, že matrace je dostatečně komfortní a spáčům dopřeje kvalitní odpočinek. Pro vyšší komfort a soukromí posádky mohou být rovněž zadní skla zatmavena.

Obytný neznamená pomalý

V přední části vozu najdeme klasicky pro pohodlné cestování důležitou výbavu v podobě multifunkčního volantu v kožené úpravě či vyhřívání sedadel u řidiče i spolujezdce. Infotainment si v ničem nezadá s jinými novými modely od Mercedesu, které jsme na fdrive.cz recenzovali, takže nechybí pokročilé propojení se smartphonem, kdy můžete skrze obrazovku sledovat, jaké máte daný den schůzky, případně využít hlasového asistenta. Na delších cestách zase oceníte upozornění na opouštění jízdního pruhu s haptickou odezvou. Mercedesu Marco Polo se nedá nic vytknout ani po jízdní stránce, a to, že se jedná o obytný vůz rozhodně neznamená, že byste se měli někde „šourat“ a i do mírných kopců mít plynový pedál na podlaze, právě naopak. Dieselový motor (OM 654) s výkonem 176 kW nabízí velmi slušnou dynamiku i rozumnou spotřebu. Ta se během cestování po dálnicích, okreskách i při projíždění městy zpravidla pohybovala mezi 8 až 9 litry na sto kilometrů. Za několik dní testování jsem přitom ujel zhruba 800 kilometrů.

Zhodnocení

Nový Mercedes Marco Polo se opravdu povedl a výrobci není co vytknout, co se kvality zpracování týče, jízdního projevu, množství úložných prostorů i celkového řešení interiéru. Jde o povedený obytný vůz, se kterým můžete bez větších problémů projet úzkými uličkami velkoměsta na vaší cestě za relaxem do přírody stylově a s vědomím, že vám nic důležitého neschází. V rámci dané kategorie lze jen těžko hledat lepší vůz a jedinou přímou konkurencí novému Mercedesu Marco Polo bude Volkswagen California Ocean.

Pokud se již delší dobu poohlížíte po obytném vozu, v němž se komfortně svezete vy i vaše rodina nebo přátelé a máte volný zhruba milion a půl korun na kontě, vřele vám Marco Polo doporučuji. Všem ostatním mohu doporučit si vozidlo alespoň zapůjčit na jejich příští výlet za dobrodružstvím.

mercedes-benz-marco-polo-2019
Klady
  • promyšlené úložné prostory
  • možnost pohodlného přespání až pro 4 dospělé osoby
  • bohatá výbava (sporák, chladnička, dřez)
  • dynamický jízdní projev
  • slušná spotřeba
  • kvalitně zpracovaný interiér
Zápory
  • vyšší pořizovací cena
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze