Ford Fiesta EcoBoost Hybrid
test

Ford Fiesta EcoBoost Hybrid

Je to hybrid, nebo není?

V poslední době mají automobilky často v nabídce mild-hybridy, které se zkratkou označují jako mHEV, ale vyznačují se tím, že na rozdíl od běžných hybridů (HEV) nemohou jet jen na elektrický pohon. Dá se takovým autům říkat hybrid, jak to má i Ford v označení motorizace Fiesty EcoBoost Hybrid?

Ford je průkopníkem zmenšování zdvihového objemu za pomoci přeplňování, tzv. downsizingu. V poslední době ale motory EcoBoost doplňuje i mild-hybridním systémem. Tyto vozy pak nesou označení EcoBoost Hybrid. Je to ale opravdu hybrid, nebo jen podle názvu? Na to se podívám v tomto testu.

Technické parametry Ford Fiesta (2017) EcoBoost Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 040 × 1 783 × ? mm, 1 217 kg
PohonBenzín, hnaná náprava: přední
Výkon92 kW, 125 koní, točivý moment: 210 Nm
Nádrž? l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od458 900 Kč

Mild-hybridy často mívají automatickou převodovku, která pak dává větší možnosti. Například to, že při sundání nohy z plynu auto vyřadí na neutrál a vypne spalovací motor. Fiesta mHEV má ale překvapivě manuální šestistupňovou převodovku a překvapivě ani nenabízí jinou možnost. O samotný pohon se pak stará litrový tříválec EcoBst o výkonu 92 kW (125 koní), který má krouticí moment 210 Nm. Verze s automatickou převodovkou, která není mild-hybridem, má ale pouze 170 Nm, takže výhoda mild-hybridu je minimálně ve vyšším krouticím momentu. Oficiální spotřeba dle ekvivalentu NEDC pak je 5,0 až 5,4 l/100 km, ale jelikož v tomto případě jde navíc o verzi Active s většími koly a „outdoorovým“ oplastováním blatníků a nárazníků, lze předpokládat, že se pohybuje spíše u horní hranice.

Mně osobně by k vozu seděl spíše sportovnější design.

Po stránce designu se mi Fiesta líbí, i když už je to několik let od představení této sedmé generace. Je už sice trochu „okoukaná,“ ale podle mě jde pořád o hezké auto. Mně osobně by k ní ale seděl spíše sportovnější design. Zkrátka paket Active mi k malému hatchbacku tolik nesedí a hodí se podle mě spíše ke kombíkům. Ale chápu, že je to trend doby a všechno, co alespoň trochu směřuje k SUV, prostě frčí.

I v interiéru je vidět, že to není horká novinka, ale hodnotil bych to tak, že nenadchne, ale ani neurazí. Rozhodně si ale nevede špatně po stránce ergonomie a kladně hodnotím sedačky s celkem povedeným bočním vedením. Pokud jde o prostor uvnitř, je srovnatelný s průměrem v této třídě. I při výšce přes 190 cm se „za sebe“ vejdu, ale kolena mám namačknutá v sedačce před sebou. Naštěstí tam ale není žádný tvrdý plast jako v mnoha jiných autech, takže na kratší trasu by se to dalo vydržet.

Hlavní přínos je ten, že silnější startér dokáže zároveň fungovat jako generátor.

Pojďme se ale podívat na samotný pohon, tedy mild-hybrid s manuální převodovkou. V podstatě hlavní přínos je ten, že silnější startér dokáže zároveň fungovat jako generátor. Při brzdění tedy trochu rekuperuje a narekuperovanou energii je poté schopen využít k pomoci při rozjezdu. Druhý přínos je, že při zastavování dokáže vypnout motor trochu dříve než klasický stop-start systém, ale udělá to po vyšlápnutí spojky při zastavování a fungovalo mi to v rychlostech cca pod 20 km/h. Ani v jednom ale nevidím žádnou závratnou výhodu, je to podle mě prostět pouze vylepšený stop-start.

Výhodou Fiesty EcoBoost Hybrid je spíše vyšší výkon než nižší spotřeba

To dokazuje i spotřeba, která je i podle oficiálních údajů úplně stejná jako u slabší verze Fiesty s motorem 1,0 EcoBoost bez mild hybridního systému. Ta má ale o 30 koní méně. Přínos tohoto mild-hybridu vidím tedy spíše v tom, že máte při stejné spotřebě k dispozici vyšší výkon a krouticí moment. Musím uznat, že i když to není žádný sprinter, dynamika není špatná a v této třídě je určitě nadprůměrná. Zároveň Fiesta hezky drží v zatáčkách, byť zejména na větších kolech s nižším profilem pneumatiky je to trochu na úkor komfortu. Ale pro mě osobně je to ideální kompromis.

Stojí 30 koní za příplatek 39 tisíc korun?

I moje spotřeba 5,6 l/100 km podle palubního počítače, podle tankování 5,95 l/100 km, to potvrzuje. V kombinovaném provozu s větším podílem dálnic je to běžná spotřeba benzínového motoru. Můj závěr tedy je, že toto auto podle mě rozhodně není hybridem, ale je to příjemný malý hatchback s nejvýkonnějším motorem pod kapotou Fiesty, pokud nepočítáme sportovní verzi ST. Otázka ale je, zda příplatek 39 tisíc Kč oproti stejně vybavené slabší verzi bez mild-hybridního systému za to stojí.

ford-fiesta-2017
Klady
  • dobré boční vedení předních sedaček
  • jízdní vlastnosti v zatáčkách
  • nadprůměrná dynamika
Zápory
  • spotřeba není nižší než u běžné verze
  • motor vypíná až při zastavování
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze