BMW X3 xDrive30e
test

BMW X3 xDrive30e

Dostalo facelift a větší ledviny

BMW v loňském roce uvedlo na trh modernizovanou verzi X3, která přijela s decentním vylepšením, ale elektrifikací všech motorizací. My jsme měli k dispozici plug-in hybridní čtyřkolku. Jak a za kolik jezdí? A hlavně, jaké máme možnosti dobíjení plug-inu? Na to jsme se podrobně podívali.

BMW v létě 2021 představilo a oficiálně uvedlo na trh modernizovanou verzi velmi populárního SUV X3, se kterou vstupuje do druhé fáze se sportovnějším stylingem, modernějšími technologiemi a novou digitální výbavou. Úplnou novinkou pro X3 je plně elektrifikované provedení všech nabízených motorizací, přičemž plug-in hybridní verze dostávají při určité specifikaci registrační značky „EL“, jelikož se vešly pod 50 g CO2 na ujetý kilometr. Mnou testovaná X3 xDrive30 kombinuje přeplňovaný benzínový dvoulitr s 135 kW s elektromotorem o výkonu 80 kW. Společně dohromady tak dávají autu 292 koní (215 kW). Pro pohon hybridní soustavy je pak k dispozici 13kWh baterie s využitelnou kapacitou 10,8 kWh o váze přibližně 275 kg.

Elektromobil, hybrid i sporťák snadno a rychle díky tlačítkům

I když má vozidlo plug-in hybridní technologii, vedle voliče automatické převodovky můžeme vidět sadu velmi důležitých tlačítek, která z SUV udělají plnohodnotný elektromobil, sporťák nebo hybrid. Všechny tyto funkce si můžete manuálně přepnout díky jednotlivým tlačítkům a funkce hybrid má navíc dva módy. První je klasický, kdy vozidlo rekuperuje po sundání nohy z plynového pedálu. Druhým je Eko Pro, v němž auto rekuperuje jen při stlačení brzdového pedálu – jinak samo automaticky plachtí a předvídá za vás situaci před vámi podle navigace. Kromě toho je tu velmi zajímavá funkce dobíjení baterie během jízdy (tlačítko baterie), což využijete hlavně na dálnici. Tato funkce přepne spalovací motor do stylu agregátu, který přebytečnou energii posílá do baterie, kterou tím dobíjí.

Nabíjení jen s „omezením“

Pro nabíjení baterie můžete využít jen konektor Typ2 (Mennekes) s výkonem 3,7 kW a z běžné jednofázové zásuvky by se měla baterie plně dobít přibližně za 6 hodin. Když však přijedete k dobíjecí stanici, kde je instalován tento konektor, tak se vám doba dobíjení zkrátí na necelé 3,5 hodiny. Obrovskou nevýhodou je však fakt, že možnost dobíjení tímto typem konektoru je v České republice velmi omezena nebo tam najdete už stát jiný plug-in hybrid. Takže vám zbývá nabíjet buď v málo frekventovaných časech, nebo v zaměstnání, což se pro obyvatele panelákových sídlišť jako vhodná volba moc nejeví.

Spotřeba ve třech módech

Jelikož vozidlo dokáže samo ujet podle papírů až 50 km čistě na elektřinu, musel jsem to v metropoli vyzkoušet. Zapnul jsem tedy mód elektromobil a ujel jsem čistě na elektřinu 37,5 km při spotřebě 10,4 kWh/100 km. Když pak vůz budete využívat jako plnohodnotný plug-in hybrid, dostanete se na spotřebu pohybující se okolo 2 l/100 km. Ovšem, když dáte motoru pořádně napít v režimu Sport, jste rázem na spotřebě atakující 9,5 l/100 km. Pak ale očekávejte opravdu výborně vyladěný výkon od obou motorů a zčervenání snad všeho, co se uvnitř auta dá rozsvítit.

Technické parametry BMW X3 30e

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 708 × 1 891 × 1 676 mm, 2 065 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon215 (135 + 80) kW, 292 (184 + 109) koní, točivý moment: 420 Nm / 1 350 ot/min
Baterie12 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 600 + 50 km
Cena od

Foto: Petr Vomáčka, fDrive.cz

Klady
  • výborný podvozek
  • přepínání módů pohonu
  • možnost dobíjení baterie jízdou
Zápory
  • malá síť dobíjecích stanic
  • pomalé dobíjení přes Mennekes
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze